همشهری آنلاین: به تازگی روباتی در مدارس اوکلاهما به کار گرفته شده که با کمک اشعه مافوق بنفش میکروب‌های موجود در کلاس‌ها را پاکسازی می‌کند.

روبات مخصوص میکروب‌ها را در مدارس نابود می‌کند

به گزارش مهر، در مدارس ایالت اوکلاهما آمریکا روباتی به کار گرفته شده که جرم و میکروب را از کلاس‌ها پاکسازی می‌کند. این روبات برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزا در مدارس این ایالت به کار گرفته شده است.

شرکت Norman Regional Health System دو سال قبل این روبات‌ها را به قیمت ۱۲۵ هزار دلار خرید و اکنون آنها را به مدارس محلی قرض می‌دهد تا از شیوع بیماری‌های عفونی جلوگیری کنند.

روبات مذکور به طور معمول اتاق‌های بیماران و توالت‌ها عمومی را در ساختمان‌های Norman Regional پاکسازی می‌کند تا از شیوع عفونت جلوگیری کند. به هر حال روبات حباب با عرض ۱۴ فوت ایجاد و سپس نور مافوق بنفش C در این حباب تولید می‌کند. این نور جرم‌های موجود در حباب را از بین می‌برد.

نور مافوق بنفش سی توسط خورشید تولید می‌شود اما به اتمسفر نفوذ نمی‌کند. بنابر این بسیاری از ویروس و باکتری‌ها مکانیسم دفاعی در برابر آن را ندارند و با تابش از بین می‌روند.

این نور دی ان ای ویروس و باکتری را از بین می‌برد و به این ترتیب از گسترش آنها جلوگیری می‌کند. البته انسان در برابر نور مافوق بنفش سی نیز مصون نیست و باید هنگام عملیات پاکسازی از اتاق مذکور خارج شود.

کد خبر 400020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha