سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

دومین روز نشست عادی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ساعت ‪ ۱۸‬به وقت محلی خاتمه یافت، و قرار است این شورا در نشست روز چهارشنبه[22 شهریور] به موضوع ایران بپردازد.

به گزارش ایرنا، طبق برنامه قرار است به موضوع ایران بر اساس گزارش ‪ ۹‬شهریور ماه "محمد البرادعی" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این شورا، در نشست فردا ( چهارشنبه) پرداخته شود.

در دومین روز این نشست به پیگیری موضوعات مطروحه در دستور کار این نشست پرداخته شد.

بر اساس دستور کار، در این نشست فصلی مسایلی از قبیل تقویت همکاری بین المللی در زمینه هسته‌ای، ایمنی تشعشع، نقل و انتقالات هسته‌ای ، مدیریت زباله‌های هسته‌ای، معیارهای حفاظت در برابر تروریسم هسته‌ای، فعالیت‌های آژانس در مبارزه با بیماری‌هایی مانند سرطان و نیز مسایل جاری پادمانی مورد بحث قرار می‌گیرد.

پیش بینی می‌شود موضوع ایران قبل ازظهر و یا بعدازظهر روز چهارشنبه پیگیری شود، همچنین موضوع فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی از جمله مسایلی است که به آن در نشست فردا پرداخته خواهد شد.

قرار است پیش از طرح موضوع ایران، بیانیه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در حمایت از برنامه‌های صلح آمیز ایران قرائت شود.

در نشست امروز که طی دو نوبت صبح و بعداز ظهر در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین جریان داشت، به دستور جلسات تعیین شده پرداخته شد.

کد خبر 4000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز