همشهری آنلاین: دو بازیگر زن برنده اسکار صبح روز دوشنبه ۱۴ اسفند روی صحنه دالبی تیه‌تر می‌روند تا به جای بازیگری که متهم به آزار جنسی زنان شده، برنده جایزه بهترین بازیگر زن را در نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار معرفی کنند.

جودی فاستر و جنیفر لارنس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، بر اساس يك سنت قديمي وظيفه معرفي برنده بهترين بازيگر زن هر سال بر عهده بازيگري است كه سال پيش اسكار بهترين بازيگر مرد را برده است. به اين ترتيب، قرار بود كيسي افلك در اسكار 2018 روي صحنه برود و نام بهترين بازيگر زن را از پاكت درآورد اما او كه به اتهام آزار جنسي زنان تحت فشار افكار عمومي است، ترجيح داد امسال عطاي آمدن به دالبي تيه‌تر را به لقايش ببخشد.

مديران آكادمي اسكار هم تصميم گرفتند در سالي كه به احتمال فراوان پويش‌هاي #MeToo و #Time'sUp در بيش از سه ساعت مراسم اهداي جوايز بارها مورد اشاره قرار خواهند گرفت، از دو ستاره سرشناس به جاي افلك دعوت كنند. جودي فاستر و جنيفر لارنس كه هر دو سابقه بردن اسكار دارند، گزينه‌هاي نهايي بخش معرفي بهترين بازيگر زن هستند؛ فاستر براي «راننده تاكسي» و «سكوت بره‌ها» برنده اسكار شده است و لارنس 27 ساله براي «دفترچه اميدبخش».

پيش از اين اعلام شده بود في داناوي و وارن بيتي نام برنده بهترين فيلم را اعلام مي‌كنند و جين فوندا و هلن ميرن هم اعلام‌كنندگان نام برنده بهترين بازيگر مرد خواهند بود. فوندا در دهه هفتاد دو بار جايزه اسكار را برده و از آن پس هفت بار ديگر نامزد دريافت جايزه بوده است. ميرن هم در 2010 براي بازي در نقش اصلي «ملكه» برنده اسكار بهترين بازيگر زن شد.

نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار صبح دوشنبه 14 اسفند به وقت تهران در دالبي تيه‌تر برگزار مي‌شود و جيمي كيمل براي دومين سال پياپي وظيفه اجراي برنامه را به عهده دارد.

کد خبر 399976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha