همشهری آنلاین: رئیس انجمن قلب و عروق ایران از مصرف فست‌فود به عنوان یکی از عوامل افزایش بیماری‌های قلبی در کشور نام برد و گفت: فست‌فودها بلای جان ایرانی‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فریدون نوحی در حاشیه برگزاری ششمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران اظهار داشت: یکی از اهداف کنگره امسال، تبادل علمی بین اساتیدی است که در یک رشته خاص فعالیت می‌کنند و با توجه به اینکه میهمانانی از خارج از کشور داریم، این تبادل علمی می‌تواند به شناخت آنها از امکانات و تجهیزات کشور ما در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی کمک کند.

وی در رابطه با وضعیت شیوع بیماری‌های قلبی در کشور گفت: بیماری‌های قلبی را می‌بایست در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دارد، به‌طوری که بیماری‌های مادرزادی قلبی با توجه به روند آمار تولد زنده در کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ به گونه‌ای که از هر یکصد تولد زنده، یک مورد احتمال ابتلا به بیماری مادرزادی قلبی وجود دارد. بنابراین هر چه آمار تولد زنده در کشور بیشتر شود، شانس افزایش بیماری‌های مادرزادی قلبی نیز بالا می‌رود.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران در ادامه به بیماری‌های دریچه قلب در کشور اشاره کرد و افزود: تب روماتیسم که علت بروز این دسته از بیماری‌های قلبی است، در کشور ما فروکش کرده و در نتیجه امروز ما دیگر شاهد بیماری‌های قلبی بر اثر تب روماتیسم در کشور نیستیم.

نوحی در عین حال از افزایش سکته قلبی در کشور خبر داد و گفت: شیوه زندگی، مصرف دخانیات، فشار خون، چربی و چاقی و همچنین کم‌تحرکی باعث شده که در ارتباط با سکته‌های قلبی شرایط خوبی نداشته باشیم و از کشورهای پیشرفته نیز عقب‌تر هستیم.

وی بر امر پیشگیری تأکید کرد و افزود: فست‌فودها بلایی است که به جان سلامت جامعه ما افتاده است.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی از طریق رسانه ملی تأکید کرد و گفت: متأسفانه از وضعیت بیماری‌های قلبی و شیوه درست زندگی، اطلاع‌رسانی به اندازه کافی در رسانه ملی صورت نگرفته است.

نوحی در رابطه با داروهای بیماری‌های قلب و عروق نیز اظهار داشت: مشکلی از بابت داروهایی که در فهرست دارویی کشور برای درمان بیماری‌های قلبی داریم، وجود ندارد اما در مورد برخی داروهای خاص که بعضاً مورد توجه قرار می‌گیرد، باید گفت تا زمانی که این دسته از داروها وارد فارماکوپه‌ی دارویی کشور نشده و اثربخشی آنها به اثبات نرسد، نمی‌توان آنها را مورد استفاده قرار داد.

کد خبر 399811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha