گروه بین الملل: با گذشت 3 روز از انفجار مهیب در مسجدی در منطقه چارسادا پاکستان که باعث کشته شدن حداقل 56 نفر از نمازگزاران در روز عید‌قربان شد، مخالفان پرویز مشرف فعالیت مبارزاتی خود را دوباره آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بی‌نظیر‌بوتو  و نواز شریف، مخالفان اصلی رئیس‌جمهوری فعلی این کشور با برگزاری تجمع، اعتراض خود را  به سیاست‌های مشرف در این کشور ادامه دادند.

انفجار انتحاری در مسجد شهر شرپائو و در خانه آفتاب خان احمد شرپائو در صبح جمعه در حالی صورت گرفت که حدود 2 هفته به انتخابات جنجالی پاکستان باقی مانده است.

در حالی که به گزارش مقام‌های امنیتی پاکستان، هدف از این حمله، ترور احمد شرپائو بوده اما  وی در این حمله زنده ماند. شرپائو، وزیر کشور سابق پاکستان و مسئول اصلی مبارزه با تروریسم بوده است.

بوتو  و  شریف هر دو در تجمع‌های انتخاباتی متحدان مشرف را به تلاش برای تقلب در انتخابات 18 دی‌ماه متهم کردند.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز با انجام یک نظر‌سنجی در پاکستان اعلام کرد که دو سوم پاکستانی‌ها تمایل دارند که پرویز مشرف از مقام ریاست جمهوری استعفا دهد.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات، وزارت امور خارجه پاکستان دیروز اعلام کرد 36 ناظر انتخاباتی از اتحادیه اروپا و آمریکا وارد این کشور شده‌اند.

این خبر در حالی اعلام شد که با صادر نشدن مجوز ورود ناظران سازمان کشورهای مشترک المنافع، عضویت پاکستان در این سازمان به حالت تعلیق درآمد.

محمد صادق- سخنگوی وزارت خارجه پاکستان- در این باره گفت: سازمان کشورهای مشترک‌المنافع در تعلیق عضویت پاکستان، با عجله و بدون توجه به واقعیت‌ها، تصمیم‌گیری کرده است.

وی اعلام کرد هنوز در مورد درخواست اعزام ناظران این سازمان تصمیمی اتخاذ نشده است.

این در حالی است که قبل از این و با لغو وضعیت فوق العاده مقام‌های پاکستانی از ورود 2 هزار ناظر انتخاباتی به این کشور خبر داده بودند.

کد خبر 39958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز