همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هوایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد.

شرکت هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان هم اکنون به ادعای پایگاه اطلاع رسانی این شرکت هواپیمایی وسیع‌ترین شبکه پروازی به شهرهای داخلی با تاکید بر پرواز به مناطق محروم کشور را دارد.

آسمان برای پوشش هر چه بهتر شبکه پروازی خود، سه مرکز پروازی به ترتیب در تهران، شیراز و مشهد دایر کرده است. هر یک از سه مرکز یاد شده، خدمه پروازی و آشیانه‌های تعمیر و نگهداری مستقل دارند تا از این طریق ضمن جذب و آموزش نیروی متخصص بومی، پروازهای روزانه از استقلال کافی برخوردار باشند.

هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۸۱ به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد. این امر سبب شده تا آهنگ رشد و توسعه آسمان بیش از پیش فرونی یابد.

هواپیمایی آسمان هم اکنون با ۳۳ فروند هواپیما به ۴۰ شهر داخلی و ۱۳ کشور خارجی پرواز دارد.

 

وضعیت ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان را در جدول زیر ببینید (منبع: پایگاه اینترنتی شرکت هواپیمایی آسمان)

وضعیت ناوگان آسمان

  • نوسازی ناوگان 
هم اکنون آسمان در حال خرید هواپیماهای پهن پیکر بوده و طی ۳ سال اخیر هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ را به ناوگان خود افزوده‌است.

در روز ۱۵ فروردین ۹۶ روابط عمومی هواپیمایی آسمان از امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت بوئینگ برای خرید حداقل ۳۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به ارزش حدود ۳ میلیارد دلار خبر داد. در این قرارداد امکان افزایش خرید تا ۳۰ فروند دیگر از این نوع هواپیما پیش‌بینی شده‌است. این سومین قراداد خرید هواپیمای نو پس از اجرایی شدن برجام است.

همچنین شرکت هواپیمایی آسمان درحال مذاکره با شرکت میتسوبیشی ژاپن برای خرید ۲۵ فروند هواپیمای MRJ است.

 

  • گواهینامه‌های اخذ شده
آخرین گواهینامه معتبر اخذ شده توسط شرکت هواپیمایی آسمان IOSA است که از سوی یاتا برای آسمان صادر شده است.

اسامی گواهینامه‌های اخذ شده توسط آسمان:

 Air operator Certificate  | CAMO Approval_09 Jan 2019 | ATO_Part 141_25 Aug 2018  | IOSA_22 Aug 2019

  • وضعیت تاخیر
طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در سال ۱۳۹۳ این شرکت با میانگین زمان تأخیر ۴۵ دقیقه‌ای بیشترین تأخیرات پروازی را در میان شرکت‌های هواپیمایی دیگر داشت.

  • سوانح
* ۲۰ مهر ۱۳۷۳ (۱۲ اکتبر ۱۹۹۴): سقوط پرواز ۷۴۶ آسمان | هواپیمای فوکر ۲۸ آسمان که در مسیر اصفهان-تهران در حال حرکت بود به علت نقص فنی از کنترل خارج و به ارتفاعات کرکس برخورد کرد. در این حادثه ۵۹ مسافر و ۷ خدمه کشته شدند.

* ۲ شهریور ۱۳۸۷، پرواز شماره ۶۸۹۵ هواپیمایی آسمان که البته متعلق به شرکت ایتک ایر و در اجاره هواپیمایی آسمان بود، در مسیر بیشکک به تهران لحظاتی پس از پرواز در نزدیکی بیشکک سقوط کرد و ۶۸ نفر از مسافران آن کشته شدند.

* ۲۹ بهمن ۱۳۹۶: پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان که در مسیر تهران به یاسوج پرواز می‌کرد به رشته‌کوه دنا برخورد کرد که منجر به کشته شدن ۶۰ مسافر، ۲ مهماندار و سرمهماندار و ۲ نفر کادر امنیت پرواز و ۲ خلبان و کمک خلبان شد

کد خبر 399082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha