همشهری آنلانی: رئیس مجلس با برشمردن نیازهای کشور گفت، تمامی درآمدهای ناشی از فروش نفت و مالیات صرف هزینه‌های جاری در کشور می‌شود و برای آبادانی کفایت نمی‌کند.

علی لاریجانی

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در مراسم ختم مرحوم حاج حسن عبوری پدر سه شهید در ساری از کمبود فرصت‌های اشتغال، بیکاری، حجیم بودن بدنه دولت به عنوان بخشی از مشکلات یاد کرد و افزود: در این شرایط تمامی درآمدهای ناشی از فروش نفت و مالیات صرف هزینه‌های جاری در کشور می‌شود و برای آبادانی کفایت نمی کند.

وی با اظهار این که اگر کسی بگوید این مشکلات با یک اقدام قابل حل است، صداقت ندارد، توضیح داد: بدنه دولت بسیار حجیم است ولی راه حلش این نیست که همه را از کار بیکار و اخراج کنیم، چون اینها کارمند دولت هستند و باید به دنبال راه حل‌های منطقی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که کشور ما ظرفیت‌های زیربنائی زیادی دارد که بالفعل نشده و اگر اینگونه شود مشکلات حل می‌شود، گفت: باید بسترهای لازم برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها فراهم شود و یکی از این بسترها همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند، اعتماد کردن به مدیریت جوانان است.

لاریجانی همچنین بر پرهیز از اقدامات موقتی و ضرورت نگاه درازمدت برای حل زیربنائی مشکلات کشور تاکید کرد و گفت که مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه امسال تلاش کرده است تا این نگاه را تقویت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی فعال شدن بخش خصوصی و حمایت از کارآفرینان را برای حل مشکلات اقتصادی کشور ضروری دانست و تاکید کرد: کار دیگری که امسال در مجلس انجام شد این است که با تصویب قانون، شرایطی را فراهم کرده تا بدهی و طلب کارآفرینان از دولت حل شود.

لاریجانی رونق واقعی تولید و اشتغال واقعی را راه حل زیربنائی برای حل بقیه مشکلات کشور دانست و گفت: برای این منظور مجلس شورای اسلامی برای اولین بار تصویب کرده که از صندوق توسعه ملی 10 هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: این مبلغ به عنوان تسهیلات با نرخ ارزان 6 درصد در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که در اطراف روستاها در زمینه‌های مختلف تولیدی اعم از زنجیره کشاورزی، معدن، گردشگری یا هر فعالیت تولیدی دیگر سرمایه گذاری کنند و اگر این طرح موفق شود برای سال‌های آینده هم ادامه خواهد یافت.

  • تفرقه در کشور ، خیانت است

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اظهار این که عده ای به دنبال فتنه انگیری در داخل هستند و این خیانت است، گفت: اگر کسی فکر می‌کند که بدون ولایت فقیه می‌توان وفاق و رفاه ایجاد می‌شود اشتباه محض است، محور باید رهبری باشد و رهبری نیز بسیار هوشمند، فرزانه و انقلابی هستند که به همه مسایل با دقت نظر وارد می‌شوند.

لاریجانی با اشاره به اینکه کسانی که حوزه و مرجعیت را کنار می‌زنند نیز خائن هستند، گفت: اشکالاتی وجود دارد اما نهاد حوزه و مرجعیت با متن معارف اسلامی برای مسلمانان حجت است.

کد خبر 399063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha