چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسین رضایی کشکجانی که بیش از دو دهه پیش در دو فیلم به کارگردانی زنده‌یاد عباس کیارستمی بازی کرده بود، روز سه‌شنبه اول اسفند در ۵۰ سالگی از دنیا رفت.

حسین رضایی

به گزارش همشهري آنلاين، مرحوم رضايي كه به دليل عوارض ناشي از ابتلا به سرطان و نارسايي‌هاي ريوي از مدتي پيش به كما رفته بود، سرانجام جان به جان‌آفرين تسليم كرد و به ديار باقي شتافت. او سال 48 در رودبار به دنيا آمد و سال 71 در «زندگي و ديگر هيچ» زنده‌ياد كيارستمي نقشي كوتاه ايفا كرد. اوج كار او «زير درختان زيتون» در سال 73 بود كه جايزه بهترين بازيگر مرد را از جشن انجمن منتقدان برايش به ارمغان آورد.

سومين فيلم از سه‌گانه كوكر كيارستمي پس از «خانه دوست كجاست» و «زندگي ديگر هيچ» نخستين بار در بخش مسابقه جشنواره كن 1994 رونمايي شد و بخت خود را براي بردن نخل طلايي آزمود. «زير درختان زيتون» پس از آن در چند رويداد مهم ديگر به نمايش درآمد و برنده هوگوي نقره‌اي از جشنواره شيكاگو و نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان از مراسم اهداي جوايز اينديپندنت اسپيريت شد.

مرحوم رضايي كه در «زير درختان زيتون» با محمدعلي كشاورز همبازي بود، مانند بسياري از نابازيگران پس از يكي دو حضور در عرصه سينما براي هميشه از اين عرصه كنار رفت و فراموش شد. پيكر آن مرحوم براي خاكسپاري به زادگاهش رودبار منتقل و در سرزمين مادري به خاك سپرده مي‌شود.

کد خبر 398984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha