همشهری آنلاین: رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همه هواپیماها ملزم به داشتن سیستم ELT (سامانه مکان یاب هواپیما) هستند، گفت: هواپیمای سانحه دیده تهران- یاسوج مجهز به این سیستم بود اما ماهواره‌ها فرکانس‌های آن را نگرفته‌اند.

علی عابدزاده

به گزارش ایرنا، علی عابدزاده در جمع خبرنگاران افزود: داشتن سیستم ای‌ال‌ تی برای همه هواپیما‌ها الزامی است و کل هواپیماهای ایران چه سبک و سنگین از آن برخوردار هستند.

وی ادامه داد: اما اینکه چرا ماهواره‌ها فرکانس‌های آن را نگرفته اند، هنوز مشخص نیست و بسیاری موضوعات دیگر که بعد از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما روشن می‌شود.

عابدزاده به تشکیل ستادی درباره وقوع حادثه هواپیمای تهران -یاسوج اشاره کرد و گفت: همه کسانی که باید به این ستاد دعوت شوند، آمدند و کار آغاز شد.

وی به اعزام گروه‌های لازم به منطقه برای کمک به مسئولان محلی در همان روز حادثه اشاره کرد و گفت: تعیین نقطه‌ای که هواپیما در آن سقوط کرده بود به دلیل وسعت منطقه و شرایط بد آب و هوایی کار سختی بود که نیاز به یک مهندسی جدیدی داشت که در همه جای جهان ممکن است چنین چیزی رخ دهد.

رییس سازمان هواپیمایی کشور به تلاش‌های صورت گرفته برای شناسایی نقطه حادثه اشاره و خاطرنشان ساخت: دیدن نقطه نیاز به ابزاری خاص داشت که برای این منظور از کمک‌های سازمان فضایی ایران و همچنین کمک کشور روسیه استفاده شد اما به دلیل وجود ابر در منطقه تصاویر ماهواره‌ای دید لازم را نداشت.

کد خبر 398879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha