یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان آمریکایی با استفاده از تکنیک جدید اسکن موفق شدند نقاشی را که در زیر یکی از شاهکارهای پابلو پیکاسو پنهان شده‌بود را کشف کنند.

پیکاسو

براساس گزارش BBC، در زير نقاشي مشهور "زن قوزي" محققان موفق به كشف نقاشي از چشم‌انداز شهر بارسلونا شده‌اند، اثري كه پيكاسو از آن براي پايه نقاشي زن قوز كرده از آن استفاده كرده‌است.

سيستم ايك ري فلورسنت جديد كه در اين كشف مورد استفاده قرار گرفته‌است نسبت به سيستم‌هاي اسكن هنري ديگر ارزان‌قيمت‌تر و در عين حال قابل حمل است از اين رو هر گالري هنري مي‌تواند به اين سيستم دسترسي داشته‌باشد.

اثر زن قوزي يكي از آثار به جا مانده از دوران آبي پيكاسو ( سال‌هاي 1901 تا 1904 كه پيكاسو در اين دوره بيشتر از طيف رنگ آبي و سبز براي نقاشي استفاده مي‌كرد) بوده‌است. آنچه توجه محققان را به خود جلب كرده اين است كه منظره چشم‌اندازي كه در زير اين نقاشي پنهان شده، و احتمالا اثر يكي از هنرجويان پيكاسو بوده‌است،‌90 درجه چرخيده و سپس مورد استفاده قرار گرفته‌است. حد‌فاصل ميان تپه‌هاي پس‌زمينه به خميدگي پشت زن تبديل شده‌است.

محققان هيجان‌زده از آنچه در زيرا اين شاهكار هنري يافته‌اند، مي‌گويند اين نقاشي مي‌تواند تاريخ دقيق و محل خلق نقاشي را مشخص كند. پيكاسو به كشيدن نقاشي روي بسياري از آثارش در دوره آبي شهرت دارد،‌اما كسي نمي‌دانست كه تابلوي زن قوز كرده نيز در دسته همين آثار قرار دارد.

محققان اميدوارند با اين سيستم جديد اسكن بتوانند اسرار بيشتري را از دل آثار نقاشي مشهور جهان بيرون بكشند.

کد خبر 398631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha