شنبه ۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

عباس سلیمی نمین: با وجود اینکه از همان ابتدای پیروزی انقلاب، امام خمینی رحمت‌الله علیه ضرورت اتحاد در میان مسلمین را مطرح می کردند

اما هنوز هم در میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی این ضرورت کاملا ملموس و قابل درک نشده است و این مسئله بر می گردد به عدم شناخت مسائل جهانی و عدم درک اهتمام دشمنان به نابودی ملل اسلامی.

مدت‌هاست که برای تضعیف جبهه کشورهای اسلامی در برابر صهیونیسم و اشغال فلسطین برنامه های متعددی در کار است؛ علاوه بر این، با توجه به تاکید بسیاری از سیاستمداران غربی بر اینکه در آینده فرهنگ غربی دستخوش نابودی قرار نگیرد غرب، ناگزیر به ارائه فرهنگ تجدید حیات‌شده اسلام است.

لذا باید تلاش کرد که فرهنگ تجدید حیات شده اسلام را در مراحل اولیه ترویج در نطفه خفه کرد. اینکه امروز می بینیم بسیاری از توهین‌ها و جسارت‌ها نسبت به اعتقادات اسلامی صورت می گیرد و اسلام را در برابر تروریست قرار می دهند ناشی از همان واقعیتی است که سیاستمداران غربی پیش بینی می کنند؛

یعنی تنها چیزی که فرهنگ غرب را در آینده تهدید می کند همان فرهنگ اسلامی است و نادیده گرفتن این طرز تفکر، خسران جبران ناپذیری برای جامعه اسلامی محسوب می شود.

اگر جامعه اسلامی به این طرز تفکر غرب وقوف یابد در برابر این نوع نگرش و منادیانش موضع خواهد گرفت ولی چون ناآگاه به این ترفندهاست، نسبت به آن مسائل حساسیتی ندارد.

حج، فرصت مناسب و بسیار مطلوبی است که مسلمانان به هم نزدیک شوند اما متأسفانه در این فرصت به مسئله اتحاد کمتر پرداخته می شود و با وجود اینکه مسلمانان می توانند از این فرصت استفاده کرده و با واقعیت‌ها بیشتر آشنا شوند اما می بینیم نه تنها خودشان از این موضوع غافل مانده‌اند بلکه از سوی مقابل، اقداماتی نیز جهت ممانعت از تقرب شیعه و سنی در اینچنین مناسکی صورت می گیرد.

در واقع اگر مسلمانان با این واقعیات آشنا شوند، تصویری که غرب از شیعه برای سنی و از سنی برای شیعه ساخته است درهم خواهد شکست و دشمن هم به همین خاطر درصدد شکستن اصالت اصلی حج است.

به این ترتیب، مجالی است تا بار دیگر در ضرورت وحدت فکر کنیم و ضرورتی است که برای ایجاد وحدت در میان فرق اسلامی اهتمام ورزیم و به‌نظر می رسد که رهبر معظم انقلاب در پیامشان به کنگره حج به این امر بر اساس مصالح جامعه بشری و اسلامی توجه داشتند و این برداشت دقیقی است از اسلام.

کد خبر 39856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز