همشهری آنلاین: سیدحسن نصرالله عصر امروز (جمعه ۲۷ بهمن) با بیان این که حمایت ایران از لبنان همیشگی و دائمی است، اعلام کرد: ما به عنوان جبهه مقاومت به حفظ وجب به وجب از خاک و سرزمین لبنان پایبند هستیم.

سید حسن نصرالله

به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت را پس از آن که پیروزمندانه از جنگ ۳۳ روزه خارج شدیم، حفظ کردیم و بعد از آن نیز مقاومت کردیم.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: به رغم این که چالش‌ها بیشتر شده، مسیر مقاومت امروز پویاتر و زنده‌تر است.

وی افزود: همه منطقه امروز در کانون نبرد نفت و گاز قرار گرفته و وارد این معرکه شده است و موضوع لبنان جدایی از کل منطقه نیست. در همین راستا رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که جولان را به خود الحاق کند؛ چرا که مملو از آب و نفت و گاز است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از کاخ سفید و ترامپ و بی‌توجهی و سستی جهان عرب برای ضمیمه کردن جولان به فلسطین اشغالی بهره‌برداری کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: حرص و طمع، شیوه و ویژگی مسئولان کاخ سفید است و آمریکا از بابت این که به طور آشکار این شیوه را اعلام کند، شرم نمی‌کند.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: برخی از سران عرب و بیگانه از وجود ثروت نفتی و گازی عظیم در سوریه سخن می‌گویند و این یکی از عوامل تنش بر سر این کشور است.

وی اضافه کرد: آمریکای اشغالگر برای حفظ تفاله‌های داعش در سوریه تلاش و از اقدامات دیگران برای نابودی باقی‌مانده عناصر تروریستی جلوگیری می‌کند. تداوم حضور آمریکای اشغالگر در سوریه به وجود چاه‌های نفت و گاز در شرق فرات باز می‌گردد.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: کاخ سفید با چشم نفت به عراق می‌نگرد و مواضع آمریکا در عراق صرفا مبتنی بر منافعی است که می‌تواند از ثروت نفتی این کشور ببرد.

وی در ادامه گفت: نبرد بر سر نفت و گاز وجود دارد و آمریکا آن را از شرق فرات تا عراق و سپس قطر و خلیج فارس مدیریت می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ثروت نفتی موجود در لبنان به مردم این کشور تعلق دارد و این پرونده هر چه سریع‌تر باید گشوده شود. ثروت نفتی لبنان باعث توسعه اقتصادی این کشور می‌شود و به همین خاطر این موضوع باید در کانون توجه و حساسیت قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: درگیری اصلی لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای زمینی نیست بلکه به مرزهای دریایی مربوط می‌شود. این باید مد نظر قرار گیرد و بدان اهمیت داده شود. مسئولان و مقامات لبنانی باید هوشیار باشند و به آمریکای شیطان اجازه ندهند میان لبنانی‌ها تفرقه ایجاد کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ما به عنوان جبهه مقاومت به حفظ وجب به وجب از خاک و سرزمین لبنان پایبندیم.

وی افزود: دولت لبنان باید با مسأله مرزها از موضع قدرت تعامل کند. دولت و نهادهای دولتی باید از حقوق مردم لبنان دفاع و آن را احقاق کنند. نهادهای دولتی باید اعتماد به نفس و تا حد زیادی شجاعت داشته باشند. وحدت موضع لبنان مهم‌ترین عامل پیروزی در این نبرد است. تنها قدرت و توان لبنانی‌ها در نبرد نفت و گاز مقاومت است. امروز لبنان می‌تواند تهدید را با تهدید پاسخ دهد و این چیزی است که اسرائیل به خوبی آن را می‌داند.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکا میانجی منصف و بی‌طرفی نیست؛ به خصوص این که طرف دیگر تنش رژیم صهیونیستی باشد. ما می‌توانیم سکوهای نفتی و گازی رژیم صهیونیستی را ظرف چند ساعت تعطیل و فعالیت آن را متوقف کنیم. آمریکایی‌ها در واقع میانجی نیستند بلکه برای تهدید لبنانی‌ها آمده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به عملیات ترور در صیدا، گفت: رژیم صهیونیستی در جنوب صیدا عملیات تروریستی انجام می‌دهد و دست به ترور افراد می‌زند و این تعرضی بر لبنان است و اقدامی تحریک‌آمیز برای ترورهای دیگر است.

سیدحسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود با اشاره به سرنگونی جنگنده صهیونستی در سوریه، گفت: آنچه هفته گذشته در سوریه رخ داد [سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی]، دستاورد نظامی منحصر به فردی است و آن چه بعد از آن رخ می‌دهد، دیگر مانند قبل از آن نیست و تأثیر منفی بر اسرائیل خواهد گذاشت. شخص بشار اسد دستور سرنگون کردن جنگنده رژیم اشغالگر را صادر کرد. این یک تصمیم سوری بود. کادر رهبری سوریه تصمیمی مبتنی بر دفاع از خود اتخاذ کرده است. کسانی که جنگنده اسرائیلی را سرنگون کردند، افسران و سربازان ارتش قهرمان سوریه بودند و ایران یا طرفی دیگر در آن دست ندارد.

وی تصریح کرد: موافق و مخالف دولت سوریه باید به اقدام ارتش و رئیس‌جمهوری این کشور به سرنگون کردن جنگنده اسرائیلی افتخار و مباهات کند. آمریکا مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین هواپیماهای راهبردی خود را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد ولی به لبنان حتی سامانه‌های دفاعی هم نمی‌دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: هیچ اختلاف‌نظری درباره طمع‌ورزی‌ها و چشم طمع رژیم صهیونیستی به لبنان وجود ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تصمیم ترامپ علیه قدس گفت: فلسطینیان در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ علیه قدس اجماع و اتفاق نظر دارند. شهید احمد جرار نمونه و اسوه بود و همه باید او را سرمشق خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم عاملی که مانع از جنگ‌افروزی جدید اسرائیلی‌ها می شود، این است که به پیروزی در هر جنگ احتمالی در آینده مطمئن نیستند.

سید حسن نصرالله با اشاره به سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفت: مردم ایران با عزم و اراده و استقامت خود نظام جمهوری اسلامی را خلق کردند و ۳۹ سال است که از آن دفاع می‌کنند. به حمایت و ایستادگی نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار مقاومت و مستضعفان در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن و سرتاسر جهان درود می‌فرستیم. ایران متحد و هم‌پیمان لبنان است و تاکنون کمک زیادی به لبنان کرده است. حمایت ایران از لبنان همیشگی و دائمی است.

وی تصریح کرد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام می‌کنیم که به این کشور به عنوان حامی واقعی و همیشگی مسائل جهان عرب و حقوق عرب‌ها افتخار می‌کنیم. ایران در امور داخلی لبنان دخالت نمی‌کند بلکه بر عکس دولت لبنان پیشنهاد ایران را در خصوص کمک به لبنان رد می‌کند.

به گزارش شبکه خبری العالم، دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخشی دیگر از سخنرانی به جنایت رژیم آل خلیفه در بحرین اشاره داشت و گفت: انتفاضه مردمی بحرین و تظاهرات ضددولتی آن به رغم همه اقدامات سرکوبگرایانه رژیم آل خلیفه همچنان ادامه دارد. رژیم آل خلیفه به بیگانگان تابعیت بحرینی می‌دهد و تابعیت بحرینی شهروندان خود را سلب می کند. آن چه در بحرین رخ می‌دهد یک تغییر در بافت جمعیتی به سود اسرائیل و در راستای اهداف صهیونیسم است.

وی تاکید کرد: ما بار دیگر حمایت خود از مردم بحرین را اعلام و جنایات رژیم آل خلیفه در حق مردم مظلوم این کشور را محکوم می‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به انتخابات پیش روی لبنان، گفت: قانون نسبیتی انتخابات در لبنان بهترین قانون در تاریخ این کشور است. این قانون از مهم‌ترین دستاوردهای سیاسی در لبنان در دهه‌های اخیر است. از ویژگی‌های قانون انتخابات لبنان این است که برگزاری انتخاباتی آرام را تضمین می‌کند. قانون نسبیت انتخابات این است که به تنش و رقابت دو گروه سیاسی بزرگ در این لبنان محصور نمی‌شود.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: جنبش حزب‌الله لبنان بر کسی لیست‌های انتخاباتی تحمیل نخواهد کرد و از همه می‌خواهد بر اساس مصالح انتخاباتی همکاری کنند. ماشین تبلیغاتی و رسانه‌ای خارجی تا زمان برگزار انتخابات پارلمانی بر جنبش حزب‌الله لبنان در مسائل مختلف فشار خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: ما خواستار ائتلاف با جریان «المستقبل» نشدیم و این موضوع مطرح نیست. رقابت انتخاباتی ما با یک نفر یا یک گروه یا یک لیست نیست. ما سهم خود را بر اساس قانون نسبیت خواهیم گرفت و اتحاد و ائتلاف ما با جریان ملی آزاد پا برجاست.

کد خبر 398469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha