همشهری آنلاین: معاون ارتباطات و امور بین‌الملل پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران از اقدامات این دانشگاه در زمینه جذب مشمولان غیر غایب خبر داد و گفت: جذب این افراد با تسهیلات معافیت نظام وظیفه همراه است.

به گزارش ايسنا، پرویز رشیدی با اشاره به اقدامات پردیس بین‌المللی کیش در زمینه جذب مشمولین غیرغایب مقیم خارج از کشور افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه‌های مستقر در جزیره کیش امکان جذب مشمولین غیرغایب مقیم خارج از کشور همراه با تسهیلات ویژه معافیت نظام وظیفه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات با تلاش سازمان منطقه آزاد کیش و از سوی ستاد کل نیروهای مسلح فراهم شده است.

رشیدی با تاکید بر اینکه پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران در حال حاضر دارای رشته‌های متنوعی در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است، یادآور شد: با توجه به تنوع رشته‌های موجود در دانشگاه تهران در صورت وجود متقاضی، امکان دایر کردن همه رشته‌های دانشگاه مادر، در جزیره کیش با استفاده از اساتید این دانشگاه مهیا می‌باشد.

به گفته وی، در حال حاضر در این پردیس حدود 2 هزار و 600 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که عمده آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی جذب این پردیس شده‌اند.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران همچنین اظهار کرد: پردیس کیش دانشگاه تهران بر اساس موافقت نامه‌های همکاری امضا شده با سه دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا، مک‌کواری استرالیا و ساپینزای رم ایتالیا به زودی دانشجوی مشترک در مقطع دکتری پذیرش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران هم اکنون رشته‌های بین‌المللی به زبان انگلیسی دایر شده است، افزود: با توجه به استقبال گسترده از سوی دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی تعداد این رشته‌ها در حال افزایش است.

پیش از این دانشگاه صنعتی شریف نیز جذب مشمولین غیرغایب مقیم خارج از کشور همراه با تسهیلات ویژه معافیت نظام وظیفه را اعلام کرده بود.

کد خبر 398409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha