همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر ضرورت مهارت آموزی به سربازان در حین خدمت تاکید کرد و گفت: برای حل مشکل بیکاری، باید درخصوص مهارت آموزی سربازان در حین خدمت توجه بیشتری انجام گیرد تا تا این جوانان پس از پایان دوره خدمت وظیفه برای نظام و کشور بهره وری بیشتری داشته باشند.

سید مهدی فرحی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی که روز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران سخن می گفت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه بیشتر به موضوع مهم سربازی، اظهار داشت: بنا بر تاکید و تدابیر رهبری معظم که سرلوحه کار نیروهای مسلح قرار دارد، موضوع سربازی در قبل، حین خدمت و بعد از آن مورد توجه بوده و از جایگاه بالایی برخوردار است.

فرحی با بیان اینکه بخش مهم نیروهای مسلح را سربازان تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: سربازی از جمله بحث های مهم و اساسی کشور تلقی شده و سربازان نقشی مهم در ایجاد امنیت ملی و تولید قدرت دارند به همین خاطر با توجه به اینکه تجهیزات و ساز و برگ های نظامی هر روزه مدرن تر شده و در حال پیشرفت است ،سربازان نیز باید بر همین اساس آموزش ها و مهارت های به روز را فرا گیرند.

این فرمانده نظامی تصریح کرد: امروزه هویت سربازی دچار تغییرات زیادی شده است درحالی که هر روز یک هزار سرباز جدید به این عرصه وارد شده و به همین میزان نیز از چرخه سربازی خارجی می شوند.

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه میزان سطح تحصیلات سربازان نیز طی سال های گذشته افزایش داشته است،گفت: سربازی نقطه عطف زندگی جوانان ما به حساب می آید و باید برای این آینده سازان کشور هرچه بیشتر برنامه ریزی و ایجاد اشتغال کرد.

این فرمانده نظامی در ادامه سخنان خود بیکاری را یکی از چالش های مهم پیش روی جوانان کشور پس از پایان دوران سربازی، عنوان کرد و افزود:برای مقابله با این مشکل باید در خصوص مهارت آموزی سربازان در حین خدمت توجه بیشتری انجام گیرد تا پس از پایان این مدت برای نظام و کشور بهره وری بیشتری داشته باشند.

سرتیپ فرحی با تاکید بر اینکه سربازان سرمایه ملی و ثروت بزرگی برای کشور هستند، افزود: شناسایی و توسعه استعداد سربازان موجب برداشتن گام های بسیار بزرگی برای دوران پس از ورود این سرمایه های ارزشمند به جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال 96 برای سربازان نیروهای مسلح برنامه ریزی خوبی در زمینه مهارت آموزی و بهره وری آنان صورت گرفته است، گفت: یکی از بحث هایی که به دنبال آن هستیم برنامه ریزی برای دوران دبیرستان جوانان در زمینه مهارت آموزی آنان است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای کسانی هستیم که مهارت های خوبی در مدت خدمت سربازی آموخته اند تا بتوان با ایجاد زمینه اشتغال و رفع بیکاری گام بلندی برداشته و کمک حال دولت در رفع بیکاری باشیم.

سرتیپ فرحی ایجاد جذابیت و نشاط در دوران سربازی را از دیگر اهداف و برنامه های ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد و بیان داشت: برای تحقق این اهداف نیازمند همت بلند تمامی دستگاه ها و تعامل خوب آنان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کیفی سازی از عمده برنامه های ستاد کل برای سال آینده خواهد بود، تصریح کرد: به همین منظور در نهم اسفندماه جاری از 100 هزار سرباز مهارت آموخته برای تعیین صلاحیت، آزمون سراسری در 31 استان کشور برگزار خواهد شد و در سال آینده نیز بنا داریم این مهم را برای 200 هزار سرباز به انجام برسانیم.

کد خبر 398407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha