همشهری آنلاین: گی‌یرمو دل‌تورو که سال گذشته با «شکل آب» شیر طلایی بهترین فیلم ونیز را برده بود، تابستان سال آینده به لیدو بازمی‌گردد تا ریاست هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و پنجمین دوره جشنواره ونیز را بر عهده بگیرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، چند ساعت پس از آنكه فيلمساز نامدار مكزيكي به سرقت ادبي از دو فيلم تحسين‌شده فرانسوي متهم شد، مديران جشنواره ونيز نام او را به عنوان رئيس هيات داوران بخش مسابقه رسمي دوره آينده اعلام كردند. دل‌تورو از فيلمسازان محبوب ونيز است و نخستين بار حدود 20 سال پيش در 1997 با فيلم انگليسي‌زبان «تقليد» در ليدو حضور داشت. او در 2006 عضو هيات داوران بخش مسابقه فيلم‌هاي اول بود.

«شكل آب» پس از بردن شير طلايي ونيز، ماه گذشته جايزه گلدن گلوب بهترين فيلم را به دست آورد و حالا نامزد دريافت 13 جايزه اسكار است. گفته مي‌شود دل‌تورو بخش‌هايي از فيلم تحسين‌شده خود را از فيلم‌هاي فرانسوي «اغذيه‌فروشي» 1991 و «سرگذشت شگفت‌انگيز آملي پولن» 2001 هر دو به كارگرداني ژان پير ژونه اقتباس كرده و البته بدون جار و جنجال آن صحنه‌ها را در «شكل آب» به كار برده است.

ژونه 64 ساله با ارسال ايميل به همتاي مكزيكي خود از او درباره دليل دزديدن ايده‌هاي فيلم‌هايش پرسيده و دل‌تورو هم در پاسخ از تري گيليام به عنوان منبع الهام تمام فيلمسازان در گونه‌هاي علمي خيالي نام برده است. پيش از اين فرزندان يك نمايشنامه‌نويس فقيد آمريكايي هم دل‌تورو را به سرقت ادبي از يكي از آثار مهجور پدرشان متهم كرده بودند.

هفتاد و پنجمين جشنواره فيلم ونيز 29 اوت تا هشت سپتامبر 2018 در ليدو برگزار مي‌شود. سال گذشته آنت بنينگ، بازيگر آمريكايي برنده اسكار رئيس داوران ونيز بود و با حمايت او «شكل آب» جايزه شير طلايي را برد.

کد خبر 398103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha