همشهری آنلاین: قیمت طلا چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه که تقاضا برای خرید ارزان این فلز ارزشمند به دنبال کاهش قیمت در معاملات روز گذشته افزایش یافت اندکی صعود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۲۸.۸۶ دلار رسید.

بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه بیش از یک درصد ریزش کرده و به پایین‌ترین قیمت در بیش از سه هفته گذشته رسیده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۱.۶۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار سه‌شنبه در حالی که ابتدا تا سطح ۱۳۴۹ دلار پیشروی کرده بود، با ۷ دلار یا ۰.۵ درصد کاهش، در ۱۳۲۹.۵۰ دلار بسته شده بود.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا - اقیانوسیه شرکت OANDA، تقاضا برای خرید ارزان به دنبال کاهش نوسانات بازار ایجاد شده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا چهارشنبه به دنبال بازگشت آرامش به وال استریت و بهبود شاخص‌های بزرگ بازار آمریکا از افت اخیرشان، تلاش کردند روی پای خود بایستند.

به گفته تحلیلگران، به نظر می‌رسد فروش وحشت‌زده از سوی صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری در حال حاضر به پایان رسیده و اجازه داده نوسان اندکی فروکش کند با این‌همه دورنمای تحکیم سیاست پولی در سراسر جهان همچنان چالشی برای بلندمدت مانده است.

تا زمانی که ریزش بازار تشدید نشود و اقتصاد آسیب نبیند، سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا بعید است از برنامه خود برای سه دور افزایش نرخ‌های بهره در سال جاری عقب‌نشینی کنند.

در این بین، دارایی‌های طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه ۱.۴۴ درصد کاهش یافت و به ۸۲۹.۲۷ تن رسید. این ذخایر شاهد بزرگترین کاهش یک روزه خود از دسامبر ۲۰۱۶ بودند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، بررسی الگوهای فنی نشان می‌دهد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است تا محدوده ۱۳۱۶ دلار عقب‌نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۶.۷۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۹۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۰۰۷.۵۰ دلار معامله شد.

کد خبر 397693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha