شنبه ۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

فیلم سینمایی انیمیشن «گارفیلد 2؛ داستان 2 بچه گربه» محصول سال 2006 آمریکا توسط کمپانی «فاکس قرن بیستم» تهیه و تولید شده است.

 گارفیلد ششصد و پنجاه و چهارمین فیلمی است که باید پیش از مرگ دید. این انیمیشن پرسر و صدا، درآمد زیادی را نصیب کمپانی سازنده‌اش کرد. کارگردان این اثر تام هیل بوده و نویسندگی فیلمنامه آن به‌طور مشترک بر عهده جوئل کوهن و الک سوکولوف بوده است.

از جمله صداپیشگان زبان اصلی فیلم می‌توان به برکین میر، جنیفر لاوهویت، بیلی کانلی
 بیل موری -در نقش گارفیلد- و یان آبر کرومبی اشاره کرد. تهیه‌کننده این انیمیشن جان‌دیونیس و آهنگساز آن نیز کریستوفربک است. شخصیت گارفیلد برای نخستین بار به عنوان شخصیتی کمیک‌استریپ در روزنامه‌های مختلف در 19 ژوئن سال 1978 ظاهر شد. خالق این شخصیت جیم دیویس آمریکایی است.

گارفیلد ابتدا تنها به عنوان شخصیتی کمیک در روزنامه‌ها و مجلات مختلف خودنمایی می‌کرد اما پس از مدتی پا به عرصه تلویزیون و برنامه‌های انیمیشن گذاشت و در سال 2004 فیلم سینمایی انیمیشنی بر مبنای این شخصیت ساخته شد. دیویس بارها و بارها برای داستان‌های مختلف گارفیلد نامزد دریافت جوایز مهم ادبی و سینمایی شد. «گارفیلد2؛ داستان 2 بچه گربه» پس از موفقیت قسمت اول این فیلم سینمایی؛ «گارفیلد» - که در سال2004 به پرده سینماها راه یافت - ساخته شد و به فروشی فوق‌العاده دست یافت.

ان و لیز برای زندگی به لندن مهاجرت می‌کنند و گارفیلد نیز همراه آنها عازم این شهر می‌شود. در این میان، یک پیرزن ثروتمند تمام دارایی خود را به گربه‌اش - پرنس12 - می‌بخشد. این امر حسادت تنها وارث او - لرد دارگیس - را برمی‌انگیزد. به همین دلیل لرد دارگیس درصدد قتل پرنس12 برمی‌آید و او را درون رودخانه می‌اندازد. در همین حال، گارفیلد و ادی هم به گشت و گذار در خیابان‌های لندن مشغول‌اند. درنهایت، طی حادثه‌ای گارفیلد و پرنس جا به جا می‌شوند و گارفیلد به سمت قلعه و در واقع به سوی خطر روان می‌شود.
 
   نکاتی جالب درباره این انیمیشن

- بیلی کاملی - که در این فیلم صداپیشگی شخصیت لرد دارگیس را بر عهده داشت - اعتراف کرد تا پیش از آنکه این نقش به او پیشنهاد بشود، حتی نام فیلم انیمیشن گارفیلد را هم نشنیده بود.

- این فیلم در سال 2006 کاندیدای دریافت 2 جایزه «بدترین دنباله سینمایی» و «بدترین سرگرمی خانوادگی» شد. - قسمت سوم این فیلم در حال ساخت است و در سال2008 به بازار ارائه خواهد شد؛ البته قسمت سوم تنها جهت پخش ویدئویی تهیه شده و به پرده سینماها راه نخواهد یافت.

کد خبر 39756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز