سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سرطان در مردان ۵۶ درصد و در زنان ۴۴ درصد و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان نیز ۱۷۶ مورد در مردان و ۱۲۹ مورد هم در زنان دیده می‌شود.

 افزایش خطر ابتلا به سرطان در مردان

به گزارش ایسنا، نشست خبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به مناسبت هفته ملی سرطان و سایر برنامه‌های بهداشتی فصل زمستان در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

«سیدسعید اسکویی»، در این نشست با اعلام این‌که هر سال از اول تا هفتم بهمن‌ماه به نام هفته ملی مبارزه با سرطان نام‌گذاری می‌شود، اظهار کرد: چهارم فوریه روز جهانی سرطان امسال با پانزدهم بهمن‌ماه مصادف شده است.

وی افزود: بیماری سرطان از اختلال کنترلی سلول‌های بدن ایجاد می‌شود که درنتیجه آن سلول‌ها افزایش‌یافته و به توده‌های سرطانی خوش‌خیم و یا بدخیم تبدیل می‌شود.

اسکویی تصریح کرد: اگر توده سرطانی به‌جای دیگری از بدن منتقل شود سرطان بدخیم و در غیر این صورت سرطان خوش‌خیم خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۰۶ تعداد ۱۰ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۲ تعداد ۱۴ میلیون نفر به سرطان مبتلا شدند که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰ آمار مبتلایان به ۲۵ میلیون نفر افزایش یابد.

این مسئول در خصوص آمار مبتلایان به سرطان در ایران افزود: طبق آمار سال ۹۳ تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور ۸۱ هزار نفر و در استان قزوین هزار و 600 نفر بود.

وی گفت: سرطان در مردان ۵۶ درصد و در زنان ۴۴ درصد و به ازای هر 100 هزار نفر نیز ۱۷۶ مورد در مردان و ۱۲۹ مورد هم در زنان دیده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه انواع سرطان در استان گفت: در میان زنان به ترتیب سرطان سینه، پوست، تیروئید، معده و دستگاه گوارش تحتانی بیشترین آمار ابتلا را دارد.

وی تصریح کرد: در مردان هم سرطان‌های پوست، معده، دستگاه گوارش تحتانی، پروستات و مثانه بیشترین آمار ابتلا را دارد.

این مسئول گفت: بسیاری از بیماری‌های سرطان قابل‌ درمان هستند و تشخیص زودهنگام آن نیز کمک بسیاری به بهبود آن‌ها و سلامتی مجدد بیماران مبتلا خواهد کرد.

اسکویی خاطرنشان کرد: آگاهی و آموزش لازم برای تشخیص زودهنگام و مقابله با آن می‌تواند آمار مبتلایان به بیماری سرطان را کاهش دهد از این‌رو باید این موضوع جدی گرفته شود.

کد خبر 397469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha