یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مردم قبرس یونانی‌نشین یکشنبه ۱۵ بهمن برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق‌های رای می‌روند.

 اولین دور انتخابات ریاست‌جمهوری در 28 ژانویه(8 بهمن) برگزار شد که نیکوس آناستاسیادس، رهبر کنونی قبرس یونانی‌نشین با کسب 35.5 در صد از رای‌ها، آرای بیشتری را نسبت به دیگر رقبایش به دست آورد اما نتوانست اکثریت مطلق آرا را کسب کند، در مقابل "استراووس مالاس" حامی کمونیسم 30 درصد از آرا را به خود اختصاص داد.

اکنون دور دوم انتخابات میان این دو کاندیدا برگزار می‌شود.

در همین راستا یک تحلیلگر امور قبرس اعلام کرد: اگرچه آناستاسیادس نسبت به رقیب خود از وضعیت بهتری برخوردار است اما سوال‌هاي بسیاری وجود دارد که رای‌دهندگان به چه کسی رای خواهند داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،حدود 550 هزار نفر در منطقه قبرس یونانی‌نشین برای شرکت در این رای‌گیری ثبت‌نام کرده‌اند.

آناستاسیادس وعده داده است که تلاش‌های جدید برای اتحاد دوباره دو منطقه قبرس بعد از شکست مذاکرات صلح در سال گذشته میلادی را انجام دهد.

او اعلام کرده است که می‌خواهد به زودی با مصطفی آکینجی، رهبر قبرس ترک‌نشین دیدار و گفت‌وگو کند.

آناستاسیادس در طول انجام مذاکرات با انتقادهای گسترده‌ای در داخل قبرس یونانی‌نشین درباره نحوه انجام مذاکرات و همچنین اشتباه‌هاي تاکتیکی روبه‌رو شد.

در همین حال مالاس یکی از طرفداران پرو پا قرص اتحاد دوباره دو منطقه قبرس بوده و معتقد است که آناستاسیادس به اندازه کافی در این مسیر تلاش نکرده است.

کد خبر 397359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha