همشهری آنلاین: رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: فارغ‌التحصیلانی که بدهکار صندوق رفاه دانشجویان هستند، تا۲۲بهمن فرصت دارند از طرح بخشودگی۱۰۰درصدی جرایم دیرکرد بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان استفاده کنند.

دانشجو

به گزارش مهر، ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست مطبوعاتی به مناسبت ایام دهه فجر، گفت: امسال برای دومین بار، طرح «بخشودگی صد درصدی جرایم دیرکرد بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقيقات فناوري» ویژه دهه مبارک فجر اجرا می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: دانش‌آموختگانی که به این صندوق بدهکار بوده و به علت پرداخت نکردن به موقع اقساط، مشمول جریمه دیرکرد شده‌اند، می‌توانند تا ۲۲ بهمن ماه با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان به آدرس http://bp.swf.ir برای بازپرداخت باقی‌مانده بدهی‌ خود از این بخشودگی استفاده کنند.

یزدان‌مهر تصریح کرد: در سال ۹۴ که مسئولیت صندوق رفاه دانشجویان را بر عهده گرفتم، حدود ۴۴۰ میلیارد تومان مطالبات سنواتی و معوق داشتیم که با تعامل مؤثر با فارغ‌التحصیلان، بانک اطلاعاتی این فارغ‌التحصیلان تکمیل شد و توانسته‌ایم ۳۶۲ میلیارد تومان را وصول کنیم.

وی افزود: از مجموع ۴۴۰ میلیارد تومان، ۷۸ میلیارد تومان باقی مانده است که باید آن را وصول کرده و به چرخه بازپرداخت و کمک به نیازمندان جدید اضافه شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: بالاترین میزان استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان ۴۹ میلیون تومان، بالاترین میزان بدهی معوق ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قدیمی‌ترین فارغ‌التحصیل بدهکار صندوق رفاه دانشجویان مربوط به سال ۱۳۵۷ است.

یزدان‌مهر تأکید کرد: بر اساس این طرح، فارغ‌التحصیلان باید کل بدهی خود را پرداخت کنند تا مشمول جرایم دیرکرد نشوند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۰۰ هزار و ۴۱۴ نفر از فارغ‌التحصیلان، از طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد بدهکاران صندوق رفاه استفاده کرده‌اند.

یزدان‌مهر در ادامه به ۱۱ گام بلند صندوق رفاه دانشجویان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: اولین گام، تدوین سند راهبردی بود که با هدف خودکفایی و ارائه خدمات هدفمند به دانشجویان شکل گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: اهتمام به رویکرد مدیریت مشارکتی مبتنی بر دانایی با روحیه جهادی، ظرفیت‌سازی در قوانین کشوری با تصویب ۷ بند و ماده در احکام دائمی، برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی از دیگر گام‌هایی بود که توسط صندوق رفاه دانشجویان در دولت یازدهم برداشته شد.

وی به افزایش درآمد اختصاصی با تحقق ۱۱۸۹ میلیارد تومان در دولت یازدهم با رشد ۱۷۱ درصدی اشاره کرد و گفت: جلب حمایت مؤثر نهادهای عمومی، مردمی و خیران با ظرفیت‌سازی مبلغ ۲۲۳ میلیارد تومان، تقویت اعتبار عمومی صندوق با رشد بی‌سابقه ۱۵۷ درصدی، افزایش بی‌سابقه ذخیره استراتژیک و دستیابی به مبلغ ۴۰۶ میلیارد تومان با رشد ۱۹۲ درصدی، از دیگر گام‌هایی بود که صندوق رفاه دانشجویان در دولت یازدهم برداشته است.

یزدان‌مهر ادامه داد: پوشش صد درصدی تسهیلات به دانشجویان متقاضی واجد شرایط، رشد ۲۵ تا ۵۰۰ درصدی نرخ وام‌های دانشجویی، ایجاد و حمایت از ۱۱۴ صندوق قرض‌الحسنه و خیریه دانشگاه‌ها برای حمایت ویژه از دانشجویان بی‌بضاعت و بهبود سراهای دانشجویی با تعمیر، تجهیز و ارتقای ۵۰۰ سرای دانشجویی و ظرفیت‌سازی برای ساخت ۲۰۰ سرای دانشجویی، از دیگر گام‌های بلندی بود که صندوق رفاه دانشجویان در دولت یازدهم برداشته است.

کد خبر 397329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha