همشهری آنلاین: آرماندو یانوچی که فیلم جنجالی «مرگ استالین» را در کارنامه دارد، با نگاهی تازه و امروزی یک روایت سینمایی از «دیوید کاپرفیلد» چارلز دیکنز را روانه پرده می‌کند.

چارلز دیکنز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، «تاريخ شخصي ديويد كاپرفيلد» پروژه‌اي است كه تابستان آينده به كارگرداني و تهيه‌كنندگي فيلمساز اسكاتلندي در بريتانيا مقابل دوربين مي‌رود. هنوز تركيب بازيگران فيلم كامل نشده اما فيلمنامه را يانوچي همراه با سايمن بلك‌ول نوشته است. اين دو نفر سال 2010 فيلمنامه «در گرداب» را با كمك جسي آرمسترانگ نوشته بودند كه نامزد دريافت جايزه اسكار بهترين فيلمنامه اقتباسي شد.

«تاريخ شخصي ديويد كاپرفيلد» يك روايت امروزي از قهرمان كتاب كلاسيك ديكنز است و كاپرفيلد را در زمانه‌اي به تصوير مي‌كشد كه در پي يافتن جايگاهي شايسته خود در دنيايي آشوب‌زده است. هشتمين رمان نويسنده نامدار انگليسي نخستين بار در قالب پاورقي به مدت يك سال در 1849 منتشر شد و نسخه كامل آن در قالب كتاب سال 1850 به بازار آمد. برخي معتقدند ديكنز داستان «ديويد كاپرفيلد» را بر اساس زندگي خود نوشته بود و آن را بيش از ديگر كتاب‌هايش دوست داشت.

يانوچي چند سال گذشته را درگير توليد و پخش سريال سياسي «معاون رئيس‌جمهوري» براي شبكه HBO بود و سال گذشته هم «مرگ استالين» را روانه پرده سينماها كرد كه در روسيه و چند كشور ديگر توقيف شد. اين فيلم پاييز امسال در جشنواره تورنتو به نمايش درآمد و نامزد دريافت دو جايزه بهترين فيلم بريتانيايي و بهترين فيلمنامه اقتباسي از مراسم بفتا شده است.

کد خبر 397202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha