جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیدل آنخل کاسترو دیاز بالارت، پسر ارشد فیدل کاسترو، رهبر پیشین کوبا خودکشی کرده است. او ماه‌ها بود که به خاطر ابتلا به افسردگی تحت درمان قرار داشت. پسر ارشد کاسترو به فیلدلیتو شهرت داشت.

نشریه‌ کوبایی: پسر ارشد فیدل کاسترو خودکشی کرد

به گزارش دويچه وله، نشریه گرانما، روزنامه رسمی حزب کمونیست کوبا، از خودکشی فیدل آنخل کاسترو دیاز بالارت، پسر ارشد فیدل کاسترو، رهبر پیشین کوبا خبر داده است.

گفته می‌شود که او ماه‌ها از بیماری افسردگی رنج می‌برد. او نخست برای درمان در بیمارستان بستری شده بود و در ماه‌های اخیر به‌طور سرپایی تحت درمان بود.

همچنین اعلام شد که مراسم خاکسپاری او تنها با حضور اعضای خانواده برگزار خواهد شد.

به نوشته اشپیگل آنلاین انتشار جزییات مرگ پسر ارشد کاسترو تا اندازه‌ا‌ی مردم کوبا را به شگفتی انداخته، چرا که معمولا چنین جزییاتی در مورد چهر‌ه‌های سرشناس این کشور به بیرون درز نمی‌کنند، به ویژه وقتی که دلیل مرگ خودکشی بوده باشد.

پسر ۶۸ ساله کاسترو به خاطر شباهت چشمگیر به پدرش به "فیدلیتو" (فیدل کوچولو) شهرت داشت. او تنها پسر مشترک فیدل کاسترو و میرتا دیاز بالارت بود.

"فیدلیتو" در شوروی سابق در رشته فیزیک اتمی تحصیل کرده و در بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۲ میلادی رئیس برنامه‌ی اتمی کوبا بود تا اینکه فیدل کاسترو او را برکنار کرد.

او تا پیش از مرگش به عنوان مشاور علمی دولت کوبا فعالیت داشت و همچنین نایب‌رئیس آکادمی علوم در کوبا بود.

فیدل کاسترو که در سال ۲۰۱۶ درگذشت، در سال ۲۰۱۱ به خاطر بیماری، اداره‌ی امور کشور را پس از ۴۷ سال حکومت به برادرش، رائول کاسترو سپرده بود.

کد خبر 397177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha