همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: سیاست بسیج خدمت‌رسانی به مردم است و در این زمینه هر کمکی که از دستمان برآید انجام می‌دهیم.

غلامحسین غیب پرور

به گزارش ایرنا، سردار پاسدار غلامحسین غیب پرور روز جمعه درطرح ویزیت و درمان 80 نفراز ایتام تهرانی که در درمانگاه خیریه حضرت قاسم ابن الحسن( ع) برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت زهرا ( س)و همچنین تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر، افزود: 6 طرح بزرگ در سازمان بسیج مستضعفان در سال 96 طرح‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها طرح شهید رهنمون است که با همکاری وزارت بهداشت باید در سراسر کشور اجرا شود؛ در این طرح هر تیم پزشکی یک محدوده در کشور را تحویل می‌گیرد.

غیب پرور خاطر نشان کرد: در بازدیدی که روز گذشته از بیرجند و همچنین قبل از آن از استان سیستان و بلوچستان داشتم این طرح کارکرد خوب داشته و خدمات زیادی به مردم ارائه خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه میزان پوسیدگی دندان در بین ایرانیان از استاندارد جهانی بالاتر است، گفت: این استاندارد در برخی از کشورها دو و نیم دندان در جهان است، اما در ایران این میزان 6 دندان است که این یک تلنگر است.

غیب پرورافزود:جامعه پزشکی دراجرای این طرح کودکان 6 تا 12 سال را در سطح تهران مورد هدف خود قرار داده است.درمرحله نخست این طرح کودکان بهزیستی و ایتام مورد نظرهستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان افزود: این نوع خدمات رسانی به مردم محروم علاوه بر اینکه دارای یک بعد کاری است دارای یک بُعد معنوی است که توجه به محرومان و ایتام را در جامعه افزایش می‌دهد.

غیب پرور گفت: دراین طرح نگاه دولتی حاکم نیست و از توان مردم استفاده می‌شود انسان های مومن شامل پزشکان تحصیل کرده در این طرح مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: مردم نوع دوست ایران در زلزله کرمانشاه نوعدوستی خود را نشان دادندو مسئولین باید قدر این مردم را بدانند ،توان کمک به ایتام و محرومان در بین مردم ما همیشه وجود دارد وخدا را شکر می‌کنیم به وجود چنین مردمی که همواره در کنار مسئولین بودند و از انقلاب حمایت کرده اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: در اجرای این طرح دندانپزشکی برای هر کودک 800 تا یک میلیون تومان هزینه می شود.این طرح در همه جای کشور آغاز شده است و در سیستان و بلوچستان این طرح خیلی وسیع اجرایی شده است و امیدوارم این طرح بسیج که اساس کار آن خود بسیجیان هستند همواره به صورت موفق پیش برود .

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: دو طرح جدید دیگر در بسیج داریم که مطالعات آن انجام شده است یکی در بخش صنایع کوچک و دیگری در بخش کشاورزی است که با وزارت خانه های مربوطه هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.

وی در ادامه سخنانش قول داد که 50 درصد از کانکس های مورد نیاز درمانگاه خیریه حضرت قاسم ابن الحسن تهیه شود.

کد خبر 397176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha