همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حساسیت در مقابل دشمن و عدم تبعیت از آن از شاخص‌های مطلوب فرماندهی نظامی است.

سیدعبدالرحیم موسوی

به گزارش ایرنا، امیر سرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی روز چهارشنبه در دومین همایش علمی و کاربردی الگوی مطلوب فرماندهی نظامی در چشم انداز تمدن نوین اسلامی(در افق 1404) با تاکید بر فرهنگ سازمانی دفاعی که در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت حضرت صدیقه طاهره(ع) و گرامیداشت ایام دهه مبارکه فجر گفت: پیشاپیش فرا رسبدن ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نیز گرامی می‌داریم.

فرمانده کل ارتش با اشاره به انتظارات فرماندهی مطلوب از دیدگاه فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد: در مرکز مطالعات راهبردی آجا حدود سه سال پیش مجموعه از بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه گردآوری شده است که مورد تایید حضرت آقا نیز قرار گرفت و ایشان فرمودند این مجموعه خیلی خوب تهیه شده است. من به دانشجویان پیشنهاد می کنم این مجموعه را بخوانند چراکه در دو بعد ویژگی های فردی و مدیریتی یک فرمانده مطلوب در دیدگاه رهبری معظم در آن جمع آوری شده است.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا صاحب نظریه ارتش معنویت محور است، افزود: قطعا فرماندهی که می خواهد بر نیروهای مسلح معنویت محور مدیریت داشته باشد باید بالاتر از همه در حوزه ایمان و معنویت قرار داشته باشد، یعنی باید همه چیز را از خدا بداند و به وعده های الهی اطمینان داشته باشد و مطمئن و یقین داشته باشد که نیروی حق در برابر نیروی باطل به پیروزی می رسد. یعنی خداوند راههای موفقیت را برای افراد مومن و حق مدار باز می کند.

وی با اشاره به موضع گیری های اخیر ارتش جمهوری اسلامی و واکنشی که از سوی برخی افراد خارج از مرزها صورت گرفته است گفت: ما در جریانات اخیر چندین موضع گیری داشتیم که این تعیین مواضع برای عده ای گران آمد و صدای برخی افراد را درآورد، از لندن برای من چندین صحفه مطلب با مضامین توهین ارسال شده بود که شما دارید با مواضع اخیر ارتش ملی ایران را به ارتش انقلابی تبدیل می کنید و بنده گفتم خداروشکر، وقتی که صدای دشمن درمی آید قطعا کار ما درست بوده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: فرمانده باید قدرت و توانایی این را داشته باشد تا با معنویت امور یگان و زیرمجموعه خود را پیش ببرد.

وی دیگر ویژگی و شاخص یک فرمانده مطلوب نظامی را اخلاق‌ مداری برشمرد و افزود: کسی که از دین و اخلاق بهره‌ای نداشته باشد، در سازمان نیز جایی نخواهد داشت.

سرلشکر موسوی در ادامه با اشاره به اینکه انقلابی بودن نیز مهمترین ویژگی یک فرمانده نظامی است، گفت: پایبندی به مبانی اسلام و انقلاب تا لحظه آخر، هدف‌گیری اهداف انقلاب و تسلیم نشدن در برابر فشارهای سنگین دشمنان از ویژگی‌های یک فرمانده انقلابی است.

وی افزود: پایبندی به استقلال کشور در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی سومین ویژگی یک فرمانده انقلابی است. حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از راه و روش دشمنان نیز از مهمترین ویژگی‌های یک فرمانده انقلابی است.

فرمانده کل ارتش در پایان با بیان اینکه در این دنیای سیال آینده که جنگ های پرشدتی در فضای مجازی جریان است، گفت: در این عرصه فرماندهان موفق، فرماندهانی خواهند بود که قابلیت فرماندهی یگان های منعطف را داشته باشند.

در پایان این همایش یکروزه از کتاب رهبری و مدیریت در اندیشه های دفاعی فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) و سالنامه شهدای نهاجا رونمایی و از شماری از خانواده های معظم شهدا تقدیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین «عباس محمد حسنی» رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه‌صفی» فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان «مهدی هادیان» فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری و حجت الاسلام و المسلمین «سید احمد قاضی» رییس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا از جمله افراد حاضر در این همایش هستند.

براساس این گزارش هدف اصلی این همایش تبیین الگوی نظامی مطلوب از منظر فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر فرهنگ دفاعی سازمانی است.

شناخت چالش های فرهنگی فرماندهی مطلوب در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقش فرماندهی مطلوب نظامی در اقتصاد مقاومتی، مولفه‌های فرمانده الگو از دیدگاه فرمانده معظم کل قوا، جایگاه مدیریت جهادی در الگوی مدیریت مطلوب فرماندهی نظامی و رهبری نظامی از دیدگاه مقام معظم فرماندهی کل قوا و مولفه‌های فرهنگ دفاع سازمانی از منظر مقام معظم فرماندهی معظم کل قوا از جمله محورهای برگزاری این همایش یکروزه بود.

کد خبر 397071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha