چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یافته‌های یک بررسی زیست محیطی نشان می‌دهد که هانوی پایتخت ویتنام سال ۲۰۱۷ میلادی فقط ۳۸ روز هوای پاک داشت.

۳۸ روز هوای پاک در یک سال

به گزارش ایرنا، متوسط میزان آلودگی هوای هانوی چهار برابر بیشتر از حد مجاز اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

وضعیت هوای هانوی با توجه به شرایط شهرسازی و کارخانه‌های درون و اطراف این شهر از این حد نیز بدتر خواهد شد.

هانوی در طول یک سال فقط کمی بیش از یک ماه هوای تمیز داشته که این موضوع برای سلامتی مردم در پایتخت ویتنامی بسیار خطرناک است. اگر چه آنها هر روز در این شهر تردد دارند اما این موضوع خارج از کنترل مردم است.

توسعه صنعت ساخت و ساز، افزایش استفاده از خودرو و موتورسیکلت و سوزاندن جنگل‌ها برای استفاده از مزارع در کشاورزی از جمله دلایل آلودگی شدید هوای پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا اعلام شده است.

فعالیت کارخانجات وابسته به صنایع سنگین مانند کارخانجات تولید سیمان، فولاد و ساخت نیروگاه‌های تولید انرژی با استفاده از سوخت زغال سنگ در اطراف هانوی از دیگر علل آلوده‌کننده زیست بوم و هوای این شهر بیش از 7.5 میلیون نفری است.

طبق این گزارش اکنون وضعیت آلودگی هوای هانوی از جاکارتا پایتخت اندونزی بدتر است و با توجه به برنامه‌های اقتصادی ویتنام مبنی بر افزایش نیروگاه‌های تولید انرژی از ذغال سنگ این شرایط وخیم‌تر خواهد شد.

مسئولان بهداشتی ویتنام پیشتر اعلام کردند قرار گرفتن در معرض سطوح بالای آلودگی هوا، به ویژه در درازمدت، می‌تواند بر سیستم تنفسی و التهابی بدن افراد تأثیر گذاشته و موجب بروز بیماری‌های خطرناک قلبی و سرطان شود.

دولت ویتنام در سال 2016 اقدام به راه‌اندازی 70 ایستگاه کنترل و نظارت وضعیت آلودگی هوا کرد.

کد خبر 397039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha