همشهری‌آنلاین: کشورهای عضو اتحادیه اروپا سال ۲۰۱۵ به ایتالیا و یونان قول دادند تعدادی از پناهجویان این دو کشور را بپذیرند و حالا به‌نظر می‌رسد دیگر حاضر نیستند به وعده‌شان عمل کنند.

قرار بود در مجموع ۱۶۰ هزار پناهجویی که وارد ایتالیا و یونان شده بودند در میان کشورهای دیگر تقسیم شوند. اما تا کنون تنها ۲۵ هزار تن از پناهجویان یاد شده به کشورهای دیگر انتقال یافته‌اند.

به گزارش نيو يوروپ، آلمان يكي از كشورهايي‌ست كه قصد دارد به اين روند پايان دهد.

سخنگوی وزارت کشور آلمان گفت: آلمان روند پذيرش پناهجویان را در سال ۲۰۱۷ انجام داده‌است.كشور ما درمقايسه با ديگر كشورها تعداد بيشتري پناهجو را پذيرفته‌است. در هفته‌های آینده تنها اگر پناهجويی انتقالش در سال پیش ممکن نبوده است؛ اين روند درباره‌اش انجام مي‌شود.

قرار بود تقسیم و انتقال پناهجویانبه طور رسمی تا تاریخ ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۱۷(چهارم مهر) پایان یابد.

آلمان در ابتدا با پذیرش ۲۷ هزار پناهجو از ایتالیا و یونان موافقت کرده بود. اما در عمل فقط ۱۰ هزار و ۲۶۵ نفر - ۴ هزار و ۸۹۴ نفر از ایتالیا و ۵ هزار و ۳۷۱ نفر از یونان - به آلمان منتقل شده‌اند.

وزارت كشور آلمان مي‌گويد در یونان تقریبا دیگر متقاضی پناهندگی‌ای وجود ندارد تا پرونده پناهندگی‌اش را براي انتقال به کشوری دیگر بررسی کنند. اما در ایتالیا هنوز سه هزار پناهجو هستند که پرونده‌شان در حال بررسی‌ست.

کد خبر 396931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha