همشهری آنلاین: جان پسربچه‌ای ۱۳ ساله در حادثه‌ای عجیب و باورنکردنی در مریلند آمریکا به شدت به خطر افتاد: پیچی ۱۵ سانتیمتری درون جمجمه او فرو رفت.

حادثه

براساس گزارش CNN، داريوش فورمان 13 ساله در حال ساخت خانه‌اي درختي بود كه از شاخه درخت پايين افتاد و يك تخته چوبي 1.5 متري روي سرش سقوط كرد.

تصوير پرتو ايكس بيمارستان جانز هاپكينز،‌محلي كه پسربچه در آن درمان شد،‌نشان مي‌دهد پيچ درون تخته چوب درست در ميان دو نيمه مغز پسربچه فرو رفته و در آستانه پاره كردن بزرگترين كانالي است كه مسئوليت انتقال خون و ديگر مايعات مغزي را به عهده دارد. به گفته الن كوهن جراح پسربچه، آسيب به اين بخش از مغز مي‌تواند فاجعه‌بار باشد.

حادثه

كوهن مي‌گويد بيمارش چند ميليمتر تا خون‌ريزي درحد مرگ فاصله داشته‌است. از آنجايي كه تخته به واسطه پيچ به سر مجروح متصل بود، آتشنشانان نتوانستند او را در آمبولانس هوايي جا دهند از اين رو از اره براي بريدن و كوچك كردن تخته استفاده كردند.

پس از انتقال به بيمارستان جراحان بخش كوچكي از استخوان جمجمه و لخته‌اي خون را طي جراحي دوساعته خارج كردند. جراحي با موفقيت به پايان رسيد و فورمان پس از چند روز از بيمارستان مرخص شد،‌درحالي كه پيچ درون جمجمه‌اش را به عنوان هديه تولد 13 سالگي از سوي جراحان بيمارستان به همراه داشت.

کد خبر 396818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha