همشهری آنلاین: یک منبع بیمارستانی در افغانستان اعلام کرد شمار تلفات انفجار خودروی بمبگذاری شده در کابل به دست کم ۶۳ تن کشته و ۱۵۰ نفر زخمی افازیش یافت.

افزایش تلفات انفجار کابل به ۲۱۳ کشته و زخمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل ؛ يک منبع بيمارستاني در افغانستان اعلام کرد در پي انفجار خودروي بمبگذاري شده در نزديکي ساختمانهاي دولتي و سفارتخانه هاي خارجي در کابل پايتخت اين کشور دست کم 63 تن کشته و 150 نفر زخمي شدند.

پيش از اين آمارهاي غير رسمي حاکي از آن بود که در اين حمله بيش از 60 نفر کشته شده اند اما اين آمار هنوز مورد تائيد رسمي مقامات افغانستان قرار نگرفته است.

خبرنگار صدا و سيما که در محل حاضر شده است گزارش داد شواهد حاکي از آن است که شمار کشته هاي اين حمله همچنان افزايش خواهد يافت.

طالبان نيز با به عهده گرفتن مسئوليت اين حمله در توييتي مدعي شد در اين حمله انتحاري بيش از 80 نيروي پليس کشته و زخمي شده اند.

اين حمله تروريستي حدود ظهر امروز زماني بوقوع پيوست که به گفته شاهدان عيني ، يک عامل انتحاري خودروي بمب گذاري شده را در نزديکي ساختمان سابق وزارت کشور، بيمارستان جمهوري، شوراي عالي صلح و فرماندهي پليس کابل منفجر کرد.

يک سازمان غيردولتي ايتاليايي اعلام کرد در پي انفجار شديد صبح امروز در مرکز کابل، دست کم 50 نفر در بيمارستان اين سازمان غيردولتي پذيرش شدند.

روند انتقال مجروحان و کشته شدگان به بيمارستانهاي شهرکابل همچنان ادامه دارد.

خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما گفت: بر اثر اين انفجار قوي دفتر صداوسيما به شدت لرزيد.

انفجار در مرکز شهر و به حدي شديد بود که تا چندين کيلومتر را لرزاند.

شبکه تلويزيوني پرس تي وي هم گزارش داد؛ انفجاري مهيب نزديک سفارتخانه‌هاي خارجي و ساختمان‌هاي دولتي در کابل پايتخت افغانستان، اين شهر را لرزاند.

خبرگزاري فرانسه هم در گزارشي از کابل اعلام کرد، مقامات افغانستان از وقوع انفجاري شديد در محله اي در مرکز کابل که ساختمانهاي وزارت کشور و اتحاديه اروپا در آنجا قرار دارد، خبر دادند.

  • اشرف غني: گروه هاي تروريستي براي تحقق اهداف بيگانگان مي جنگند

رئيس جمهور افغانستان ضمن محکوم کردن حمله تروريستي امروز در مرکز کابل تاکيد کرد گروههاي تروريستي براي تحقق اهداف بيگانگان دست به جنايت مي زنند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما ازکابل ، دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري افغانستان امروز با انتشار بيانيه اي به نقل از اشرف غني اعلام کرد : افغانستان بايد بداند که در جنگ کنوني و تحميل شده، بازنده خواهند بود و حقانيت مبارزه نيروهاي امنيتي افغان در برابر همه گروههاي تروريستي بدون شک ثابت شده است.

وي تصريح کرد : تروريسم وارد مرحله گسترده تهديد جهاني شده است و افغانستان در خط نخست اين نبرد جهاني قرار دارد و بايد همه کشورها در اين مبارزه جدي مشارکت کنند.

عبدالله عبدالله رئيس اجرايي دولت افغانستان نيز با انتشار بيانيه اي اين حمله تروريستي را به شدت محکوم کرد و آن را جنايتي نابخشودني خواند.

کد خبر 396646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha