همشهری آنلاین: حمله انتحاری و درگیری مهاجمان مسلح با نیرو‌های امنیتی افغان در جلال آباد مرکز استان ننگرهار افغانستان هشت کشته و بیست زخمی برجای گذاشت.

۲۸ کشته و زخمی در حمله به دفتر سازمان نجات کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، موسسه حمايت از کودکان در شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار هدف حمله انتحاري قرار گرفت.

روز چهارشنبه افراد مسلح به دفتر سازمان نجات کودکان در شرق افغانستان حمله کردند. در اين حمله که دست‌کم هشت نفر کشته و بيست نفر زخمي شدند.

اين حمله مقابل ساختمان موسسه بين المللي حمايت از کودکان روي داد سپس مهاجمان مسلح وارد ساختمان اين موسسه شدند و به درگيري با نيروهاي امنيتي پرداختند.

پليس استان ننگرهار تعداد مهاجمان را سه نفر اعلام کرد و افزود: دو نفر از مهاجمان مسلح کشته شدند و يکي از آنها در برابر نيروهاي امنيتي مقاومت کرده است.

سخنگوي گروه طالبان دست داشتن اين گروه در اين حمله را رد کرد.

عطاالله خوگياني سخنگوي استانداري ننگرهار گفت: در ساعت 9 و ده دقيقه صبح روز چهارشنبه يک عامل انتحاري خودرويي بمبگذاري شده را در ورودي دفتر سازمان نجات کودکان در منطقه سه شهر جلال آباد منفجر کرد. در پي اين حمله به گفته اين مقام محلي، گروهي از افراد مسلح وارد اين ساختمان شدند.

اين حمله در پي حمله چند روز قبل طالبان در کابل پايتخت افغانستان صورت مي گيرد که در جريان آن بر اثر حمله افراد مسلح به هتلي در اين شهر 22 نفر کشته شدند.

گروه تروريستي داعش مسئوليت حمله به دفتر سازمان موسوم به « کودکان را نجات دهيد » در جلال آباد افغانستان بر عهده گرفت.

خبرگزاري اعماق وابسته به گروه تروريستي داعش اعلام کرد ، داعش در بيانيه اي تاکيد کرده است در عمليات صبح امروز ، اعضاي اين گروه با استفاده از يک دستگاه خودروي بمبگذاري شده، نهادهاي وابسته به انگليسي ها و سوئدي ها و دولت افغانستان را در شهر جلال اباد هدف حمله قرار دادند.

سازمان خيريه موسوم به کودکان را نجات دهيد امروز در واکنش به حمله انتحاري صبح امروز به دفتر اين سازمان در جلال آباد افغانستان اعلام کرد کليه فعاليت هاي خود را در اين کشور به تعليق در آورده است.

در بيانيه اين سازمان خيريه که مقر آن در انگليس قرار دارد در اين باره آمده است در پي حمله انتحاري صبح امروز به دفتر سازمان کودکان را نجات دهيد در شرق افغانستان که گروه تروريستي داعش مسئوليت آن را بر عهده گرفته است ، اين سازمان فعاليت خود را در افغانستان متوقف کرده است.

سخنگوي اين سازمان اعلام کرد ما تاييد مي کنيم اين حادثه امنيتي بر فعاليت ما تاثير گذاشته است و در واکنش به اين حمله ، همه برنامه هاي ما در سراسر افغانستان به طورموقت تا اطلاع ثانوي به تعليق در مي ايد و دفاتر ما در افغانستان تعطيل خواهد شد.

کد خبر 396399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha