همشهری آنلاین: جورج سوروس که از او به عنوان پدر انقلاب‌های رنگی نام می‌برند، در اجلاس داووس گفت که دوران شرکت‌های بزرگ اینترنتی مانند گوگل و فیس بوک به سر آمده است وی همچنین دونالد ترامپ را خطری برای جهان معرفی کرد.

جرج سوروس

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از داووس سوییس و مجمع جهانی اقتصاد ( داووس) ، «جورج سوروس کلان» سرمایه دار مجار تبار با حمله به غول‌های اینترنتی مانند گوگل و فیس بوک آنها را شرکت‌هایی انحصاری خواند که دورانشان سر آمده و ممکن است بازیچه رژیم‌های خودکامه در برانداختن دمکراسی شوند.

سوروس 87 ساله در جریان ضیافت شام سالانه‌ای که در حاشیه اجلاس داووس ترتیب داده بود، پیرامون موضوع‌هایی از قبیل دونالد ترامپ و بیت کوین نیز سخنرانی کرد. با این حال انتقادهای شدید وی متوجه غول‌های اینترنتی بود.

وی ضمن تاکید بر لزوم قانونمندتر شدن این شرکت‌ها گفت: فیس بوک و گوگل نیمی از درآمد تبلیغات اینترنتی را در اختیار دارند.
سوروس پیش‌بینی کرد که غول‌های اینترنتی برای دسترسی به بازارهایی مانند چین از اصول خود کوتاه آمده و ' اتحادی میان رژیم‌های خودکامه و شرکت‌های عظیم و انحصاری اینترنتی شکل می‌گیرد.

وی پیش‌بینی کرد که دولت‌ها قانونمندتر کردن این صنعت را آغاز خواهند کرد و گفت: داووس مکان خوبی است که اعلام کنم دوران شرکت‌های اینترنتی به سر آمده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: سوروس با حباب خواندن بیت کوین افزود اما ارزهای دیجیتالی با سقوط مواجه نخواهند شد چرا که رژیم‌های خودکامه کماکان از آنها برای سرمایه گذاری مخفیانه در خارج از کشورهایشان استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه سخنرانی خود، رئیس جمهوری آمریکا را خطری برای جهان معرفی کرد. با این حال وی پیش‌بینی کرد که جذابیت دونالد ترامپ دوامی نخواهد یافت و 'در سال 2020 و چه بسا زودتر از بین می‌رود.

کد خبر 396496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha