همشهری آنلاین: روزنامه مصری الدستور گزارش داد که عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری کنونی مصر نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور به طور رسمی اعلام کرد.

 عبد الفتاح السیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر شد

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از الدستور، عبد الفتاح السیسی با ارائه مدارکش به کمیسیون انتخاباتی این کشور، نامزدی خود را در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر به طور رسمی اعلام کرد.

«محمد ابو شقه» نماینده قانونی و سخنگوی تبلیغات انتخاباتی السیسی، به نیابت از وی، مدارک السیسی را به کمیسیون انتخاباتی تحویل داد.

الدستور نوشت: السیسی اولین نامزدی است که مدارکش را به طور رسمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی که قرار است روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مارس (6، 7، 8 فروردین) برگزار شود، ارائه داده است.

السیسی در جریان تکمیل مدارکش، توانسته است موافقت 550 تن از نمایندگان پارلمان را کسب کند.

طبق قانون مصر، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، هر کاندیدا باید دست کم موافقت 20 نماینده را کسب کند.

رئیس جمهوری کنونی مصر روز سه شنبه نیز آزمایش های پزشکی لازم را در این زمینه، انجام داد.

السیسی در حالی نامزدی خود را در انتخابات اعلام می کند که «سامی عنان» رقیب انتخاباتی اش از سوی فرماندهی کل نیروهای مسلح احضار و بازداشت شده است.

فرماندهی کل نیروهای ارتش مصر روز سه شنبه با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از نامزدی عنان در انتخابات، وی را به جعل مدارک، نقض قوانین و تحریک علیه ارتش متهم و احضار کرد.

در بیانیه ارتش مصر آمده است: سامی عنان بدون کسب موافقت نیروهای مسلح یا اتخاذ اقدامات لازم برای پایان دادن به احضاریه های ارتش مصر برای وی، نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

دادستان کل نظامی مصر انتشار هر گونه مطلب درباره بازجویی ها و تحقیقات انجام شده در خصوص عنان را ممنوع اعلام کرد و افزود: تنها بیانیه های صادر شده از سوی دادستانی مجاز به انتشار در مطبوعات است.

هیات ملی انتخابات مصر اعلام کرده که اگر انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دور دوم کشیده شود، دور دوم آن در ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آوریل(اردیبهشت ماه) آتی برگزار می‌شود.

کد خبر 396419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha