دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: زن جوانی در رضوانشهر با پرت کردن خود و فرزندانش از ساختمانی تجاری هم به زندگی خود پایان داد و هم یکی از فرزندانش.

قتل

«اشتباه نكن، دست نگه دار، خودت را پرت نكن. بگذار كمكت كنيم.» مرد پايين ساختمان پنج طبقه‌اي در رضوانشهر گيلان ايستاده بود و تلاش مي‌كرد زن جواني را كه قصد داشت خود و دو فرزندش را از پنجره‌ي طبقه‌ي پنجم به پايين پرت كند منصرف كند.

طولي نكشيد كه جمعيت زيادي پايين ساختمان جمع شدند و هركس براي اين‌كه زن جوان را منصرف كند چيزي مي‌گفت اما زن تصميمش را گرفته بود و قبل از آن‌كه كسي فرصت نجات دادن او و فرزندانش را داشته باشد خود و فرزندانش را به پايين ساختمان پرت كرد و به اين ترتيب حادثه‌اي دلخراش رقم خورد. ساعت 11 صبح روز چهارم دي ماه بود.

مردم در خيابان بسيج رضوانشهر مشغول انجام كارهاي روزمره‌شان بودند كه صداي فريادهاي دختربچه‌ي‌ 10 ساله‌اي كه از طبقه‌ي پنجم يك ساختمان تجاري آويزان شده بود توجه‌شان را جلب كرد.

دختربچه به مادرش التماس مي‌كرد كه او را به پايين پرتاب نكند و ملتمسانه مي‌گفت «مامان من رو پرت نكن». طولي نكشيد كه مردم جلوي مجتمع تجاري جمع شدند اما كاري از دست كسي ساخته نبود.

درحالي كه آن‌ها در تلاش بودند كه زن جوان را از پرتاب كردن دخترش به پايين ساختمان منصرف كنند اما زن بي‌رحمانه فرزندش را رها كرد و دخترك در مقابل چشمان وحشت زده‌ي اهالي و كسبه روي سقف ماشين سمندي كه جلوي مجتمع تجاري پارك بود، سقوط كرد.

با وقوع اين اتفاق عده‌اي از مردم براي كمك به سمت ماشين دويدند. خوشبختانه دختربچه‌ي ده ساله زنده بود و نفس مي‌كشيد. اما اين پايان ماجرا نبود.

مردم وحشت‌زده تلاش مي‌كردند زن را كه اين بار خودش روي لبه‌ي پنجره حاضر شده و آماده پريدن بود، منصرف كنند. زن اين‌بار نوزادي را نيز در آغوش گرفته بود و همين وحشت مردم را بيشتر كرده بود.

فريادهاي ملتمسانه‌ي مردم ادامه داشت اما زن انگار صدايي را نمي‌شنيد. يك لحظه بعد او در حالي كه نوزادش را در آغوش داشت به پايين پريد و صحنه‌ي هولناكي را مقابل چشمان مردم رقم زد.

به دنبال اين حادثه‌ي تلخ، تيمي از مأموران همراه با امدادگران اورژانس راهي آن‌جا شدند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه زن چهل ساله به همراه پسربچه‌ي پنج ماهه‌اش جان باخته‌اند اما دختر ده ساله كه روي سقف ماشين سمند فرود آمده بود زنده مانده و توسط مردم به بيمارستان منتقل شده است.

او دچار شكستگي پا شده بود و پزشكان مي‌گفتند كه از خطر مرگ رهايي يافته است.

تحقيقات مأموران پليس نشان مي‌داد كه زن چهل ساله لحظاتي قبل از اين حادثه و با هدف پايان دادن به زندگي خود و فرزندانش به يك مجتمع تجاري تازه تاسيس در نزديكي خانه‌شان رفته و دست به اين اقدام هولناك زده است.

هنوز بخش زيادي از واحدهاي اين مجتمع به ويژه در طبقات بالاي ساختمان خالي و درهاي آن باز بود و به نظر مي‌رسيد كه زن جوان با اطلاع از اين موضوع آن‌جا را براي اجراي تصميمش انتخاب كرده بود.

يكي از شاهدان عيني اين حادثه كه در نزديكي مجمتع مغازه دارد به سرنخ مي‌گويد:« آن روز سرگرم كار در مغازه‌ام بودم كه صداي جيغ دختربچه‌اي را شنيدم.

از مغازه بيرون زدم و سر و ته خيابان را نگاهي انداختم اما ناگهان توجهم به مجتمع تجاري نزديك محل كارم جلب شد كه دختربچه‌اي آويزان از پنجره گريه‌كنان از مادرش مي‌خواست كمكش كند.

فرصتي براي نجاتش نبود. تا پا پيش گذاشتيم و از زن جوان خواهش كرديم كه اين كار را نكند او فرزندش را رها كرد و دخترك با شدت روي ماشين سمند افتاد و صداي مهيبي بلند شد. هري دلم ريخت. گفتم دختربچه مرد. نزديك رفتيم و ديديم چشم‌هايش باز است و زيرلب مي‌گفت مامان. مامانم رو مي‌خوام. با اتفاقي كه براي دختربچه افتاده بود او هنوز هم مادرش را مي‌خواست و بغض راه گلويم را گرفت. همان لحظه زن جوان و فرزند ديگرش از ساختمان افتادند. صحنه‌ي دردناكي بود. كودك پنج ماهه در آغوش مادرش بود كه زن جوان خودش را از ساختمان به پايين پرت كرد.» به گفته‌ي اين شاهد عيني مادر و پسربچه‌ي پنج ماهه غرق خون روي زمين افتاده بودند و كسي جرئت نزديك شدن به آن‌ها را نداشت. همه شوكه شده بودند و كمي بعد مأموران اورژانس و پليس در محل حاضر شدند.

  • مزاحمت براي همسايه‌ها

پس از وقوع اين حادثه شايعات بسياري در رضوانشهر منتشر شد. عده‌اي مدعي بودند كه زن جوان مشكل روحي داشته و برخي مي‌گفتند كه به خاطر اختلافات خانوادگي چنين تصميمي گرفته است.

در اين ميان كريم كه اين خانواده را مي‌شناسد به سرنخ مي‌گويد:
«عده‌‌اي گفته‌اند كه اين خانم از ساختمان محل زندگي‌اش خود و فرزندانش را پرت كرده اما اينطور نيست. محل خودكشي با خانه‌ي اين خانم يك كيلومتر فاصله دارد.»

او ادامه مي‌دهد:«زن جوان همراه همسر و دو فرزندش در آپارتماني اجاره‌اي زندگي مي‌‌كردند. عده‌اي مي‌گفتند كه درگيري‌ها به خاطر اختلافات خانوادگي بود اما فقط اين نبود.

چرا كه گفته‌ مي‌شود زن جوان مشكلات روحي هم داشت و حتي يك بار همسايه‌ها به خاطر مشكلاتي كه برايشان درست كرده بود از آن‌ها شكايت كرده بودند.»

به گفته‌ي كريم با شكايت همسايه‌ها، برادر‌هاي زن جوان پادرمياني كرده و از همسايه‌ها درخواست كرده بودند مدتي خواهرشان را تحمل كنند.

آن‌ها گفته بودند كه براي او خانه‌اي ويلايي اجاره كرده و قصد دارند او و فرزندانش را به آن‌جا ببرند. كريم ادامه مي‌دهد:«اما ديگر كار به آن‌جا نكشيد كه اين خانم خودكشي كرد و يكي از فرزندانش را نيز به قتل رساند.

زن جوان كارشناس رشته‌ي مامايي بود. هيچ وقت براي فرزندانش مشكل درست نمي‌كرد و با آن‌ها درگير نمي‌شد و هيچ كسي فكرش را هم نمي‌كرد او روزي، هم جان خود را بگيرد و هم فرزندانش را.»

كريم مي‌گويد كه زن جوان زماني دست به خودكشي زد كه همسرش در خانه نبود و چند روز پيش نيز دختر ده ساله‌ي اين خانواده از بيمارستان مرخص و تحويل مادربزرگش شده است.

  • اختلالات رواني

اما فرماندار رضوانشهر نيز اختلالات رواني زن جوان را تاييد مي‌كند و مي‌گويد: «اختلالات رواني مادر علت وقوع اين حادثه است. شواهد و بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه او از بيماري رواني رنج مي‌برد.

او در بيمارستان انزلي شاغل بوده و حتي گزارش‌هاي رسيده از اين بيمارستان و سوابق زن جوان نشان مي‌دهد كه وي سابقه‌ي بروز رفتارهاي پرخطر را داشته است.»

در حال حاضر پليس در حال بررسي اين حادثه است و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

سرهنگ محمدرضا جعفري‌خيرخواه معاون اجتماعي فرمانده انتظامي گيلان نيز در اين باره مي‌گويد: «شوهر اين زن از سوي پليس شناسايي شده است و ما با جديت در حال پيگيري اين موضوع هستيم. تحقيقات ادامه دارد تا علت و اهداف اين اتفاق كشف شود.»

منبع: همشهري سرنخ

کد خبر 396341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha