سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در اعتراض به سفر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به منطقه، اعتصاب سراسری سرزمین‌های اشغالی (فلسطین) را فرا گرفت.

 اعتصاب سراسری فلسطین را فرا گرفت

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در اعتراض به سفر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به منطقه امروز اعتصاب تمامی استان ها و شهرهای کرانه باختری و نوار غزه را فرا گرفت

بر اساس این گزارش، اعتصاب سراسری در پاسخ به دعوت نیروهای ملی و اسلامی فلسطین برای محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس و در اعتراض به سفر مایک پنس معاون ترامپ به منطقه صورت گرفت.

اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی شامل همه نهادهای رسمی و داخلی به جز بخش های بهداشت و آموزش است؛ فروشگاه ها و اتحادیه های حمل ونقل نیز با اعلام تعطیلی و شرکت در اعتصاب، نقل و انتقال دانشجویان و موارد انسانی را از این امر مستثنی کردند.

پنس روز گذشته دوشنبه در سفر به فلسطین اشغالی در چارچوب سفر منطقه ای خود گفت: مایه افتخار من است که در قدس پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) حضور یافته ام.

وی همچنین متعهد به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس قبل از سال 2019 شد.

پنس متوهمانه ادعا کرد: به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل به رسمیت شناختن واقعیت است و تنها پایه و اساس واقعیت، صلح دائم است.

از زمان اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس در 15 آذر گذشته انتفاضه سوم فلسطینی ها آغاز شد و طی این مدت دهها فلسطینی شهید یا زخمی و صدها تن دیگر نیز به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده اند.

کد خبر 396306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha