چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی افزایش یافت.

این در حالی است که قیمت این کالا در بازار داخلی به دلیل نزدیک شدن به اعیاد مذهبی و ماه محرم افزایش یافت و قیمت هر سکه به طور متوسط نسبت به هفته گذشته 2هزار توان گران‌تر شد.

محمد کشتی آرا نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد روند قیمت طلا در بازارهای داخلی و جهانی به همشهری گفت: قیمت جهانی هر اونس طلا در 5روز گذشته به رقم 794 دلار و 80سنت رسیده است و علت اصلی این موضوع افزایش ارزش دلار در سطح جهانی بوده است.

وی افزود: به دلیل کاهش ارزش دلار برخی از دولت‌های غربی و چند موسسه مالی بزرگ دنیا با تزریق پول‌های کلان به بازارهای مالی دنیا سعی کردند تا ارزش دلار را بالا ببرند همین موضوع باعث کاهش ارزش طلا در بازارهای جهانی شد.

وی تاکید کرد: البته در ایران و در بازارهای داخلی به دلیل نزدیکی به اعیاد مذهبی ماه محرم قیمت هر سکه به طور متوسط  حدود 2هزارتومان افزایش یافت.

به گفته کشتی آرا مطابق سنت هر ساله همزمان با نزدیک شدن به مراسم مذهبی از قبیل عیدغدیر و عیدقربان تقاضا برای خرید طلا افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث افزایش قیمت طلا در بازار داخلی می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطر نشان کرد: همچنین نزدیک شدن به ایام محرم یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت سکه در بازارهای داخلی است چرا که بسیاری از مردم قصد دارند، جشن‌ها و مراسمی از قبیل عقد و عروسی خود را قبل از آغاز ماه محرم برگزار کنند در نتیجه تقاضا برای خرید طلا و سکه بالا می‌رود.

کشتی آرا درباره بازار طلا و سکه در روزهای آتی گفت: بازار گرم طلا و سکه موقت است و با آغاز محرم این بازار  با  رکود مواجه خواهد شد اما این رکود به معنای کاهش قیمت‌ها نیست.

کد خبر 39626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز