جمعه ۱۶ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: طلا و نقره در پی کاهش ارزش دلار در برابر یورو گران شد

به گزارش ایسنا، در بازار مبادلات کالای نیویورک (نایمکس) بهای طلا برای تحویل در ماه فوریه افزایش شش دلار و 90 سنتی یا 0.9 درصدی یافت و به 810 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید. این فلز چندی پیش بهایی معادل 790 دلار و 90 سنت داشت.

در همین حال نقره برای تحویل در ماه مارس رشد 20 سنتی یا 1.4 درصدی در قیمتش را شاهد بود و هر اونس آن به 14 دلار و 66 سنت رسید.

تا پیش از امروز نقره افزایش قیمت 12 درصدی را شاهد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، از عمده دلایل افزایش بهای طلا تداوم روند نزولی ارزش دلار در برابر یورو و افزایش بهای نفت بوده است. این در حالی است که امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالای 90 دلار در هربشکه رسید. بهای نفت‌خام سبک شیرین آمریکا ـ وست تگزاس اینترمدیت ـ برای تحویل در ماه ژانویه در بازار مبادلات نفتی نیویورک (نایمکس) در سطح 90 دلار و 23 سنت تثبیت شد.

کارشناسان معتقدند افزایش قیمت در روزهای اخیر نشان می‌دهد که کاهش قیمت‌ها در هفته گذشته تنها مساله‌ای موقتی بوده و قیمت‌ها دوباره در مسیر 100 دلار قرار گرفته است.

در همین حال در لندن، هربشکه نفت‌خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه در بازار مبادلات نفتی این شهر نیز با یک دلار و 69 سنت افزایش قیمت، معادل 90 دلار و 18 سنت دادو ستد شد.

کد خبر 38482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز