همشهری آنلاین: رئیس دادگستری اندیمشک گفت: با وساطت و تلاش اعضاء شورا‌های حل اختلاف شهرستان اندیمشک، بزرگان و ریش سفیدان منطقه با رضایت خانواده مقتول دو طایفه در این شهرستان بعد از ۶ سال نزاع با هم مصالحه و از اجرای حکم قصاص گذشت کردند.

سازش

خداکرم رحیمی بهمنیاری رئیس دادگستری اندیمشک در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان از صلح و سازش دو طایفه پس از ۶ سال در اندیمشک خبرداد و گفت: در سال ۹۰ در پی درگیری محلی بین دو طایفه در اندیمشک یک نفر به قتل و یک نفر زخمی می‌شود که با وقوع این حادثه بین این دو طایفه کدورت و دشمنی پدید می‌آید که با وساطت و تلاش شبانه روزی اعضاء شورا‌های حل اختلاف این شهرستان، بزرگان و ریش سفیدان منطقه پس از ۶ سال تلاش و کوشش آنان نتیجه داد و اولیاء دم از قاتل فرزند خود گذشت کردند.

وی اضافه کرد: این دو طایفه با حضور امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی فرماندار، دادگستری، اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان طوایف و بیش از دوهزار نفر از دو طایفه با هم مصالحه کردند و این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

بهمنیاری ضمن قدردانی از خانواده مقتول در منصرف شدن از حکم قصاص خاطرنشان کرد: شهرستان اندیمشک با توجه به ساختار طایفه‌ای که دارد فرهنگ صلح و سازش در آن نهادینه شده است و باید تلاش شود فرهنگ صلح و سازش بیشتر در جامعه توسعه و گسترش پیدا کند.

کد خبر 396194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha