همشهری آنلاین: بازار سینمای فرانسه در عرصه جهانی خاطره‌های نه‌چندان خوش سال ۲۰۱۶ را به فراموشی سپرد و سال گذشته میلادی به لطف موفقیت نسبی یکی از فیلم‌های لوک بسون به رقم ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تماشاگر بین‌المللی رسید.

والرین

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، آمار و ارقام اوليه شركت يوني‌فرانس از عملكرد سينماي فرانسه در خارج از مرزهاي اين كشور حاكي از آن است كه تماشاگران بين‌المللي در سال 2017 رقمي در حدود 468 ميليون يورو (572 ميليون دلار) براي ديدن فيلم‌هاي فرانسوي هزينه كردند. رقم تقريبي 81 ميليون نفر در شرايطي به دست آمد كه سال پيش از آن تنها 34 ميليون نفر در گوشه و كنار جهان به تماشاي فيلم‌هاي فرانسوي نشستند.

از سوي ديگر، سال گذشته ميلادي آمار مجموع تماشاگران سينماي فرانسه در داخل مرزهاي اين كشور به رقم 78 ميليون نفر رسيد كه از اين ميان، حدود 61 ميليون نفر يا 76 درصد تماشاگر فيلم‌هاي توليد مشترك فرانسه بودند. فيلم‌هاي فرانسوي‌زبان هم 38 ميليون نفر تماشاگر داشتند. ميانگين تعداد بليت‌هاي فروخته‌شده براي آثار فرانسوي‌زبان در پنج سال گذشته 34 ميليون نفر است كه سال 2016 به حدود 27 ميليون نفر كاهش يافت و سال گذشته با افزايش 42 درصدي به عدد 38 ميليون بليت رسيد.

سال گذشته ميلادي تعداد فيلم‌هاي فرانسوي اكران‌شده در بازار جهاني با پنج درصد افزايش به 642 عنوان بالغ شد كه از ميان آنها هفت فيلم بيش از يك ميليون نفر تماشاگر داشتند. اين آمار در سال 2016 يكي كمتر بود. «والرين و شهر هزار سياره» با 31 ميليون تماشاگر موفق‌ترين فيلم فرانسوي بود؛ پروژه‌اي به كارگرداني بسون كه با 175 ميليون دلار هزينه توليد شد و در اكران جهاني 225 ميليون دلار فروخت.

کد خبر 396098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha