دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

فیلم سینمایی «دانکرک» در نخستین هفته اکران در بیش از ۳۷۰۰ سالن سینما در آمریکای‌شمالی ۵۱ میلیون دلار فروخت تا مجموع درآمد آن در دنیا به ۱۰۶میلیون دلار برسد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، نخستين فيلم كريستوفر نولان با الهام از ماجراهاي واقعي جنگ جهاني دوم در حالي در خارج از مرزها آمريكا و كانادا به رقم 55ميليون دلار رسيد كه برخي از كارشناسان براي آن افتتاحيه 40ميليون دلاري پيش‌بيني كرده بودند. با اين حال، نقدهاي مثبت منتقدان با استقبال خوب تماشاگران همراه شد تا درام جنگي دانكرك يكي از بهترين افتتاحيه‌هاي فيلم‌هاي جنگي را در چند سال اخير به نام نولان آن هم در فصل تابستان رقم بزند.

فيلمساز بريتانيايي به داشتن فيلم‌هاي پرفروش و موفق شهره است. «شواليه تاريكي برمي‌خيزد» او 5سال پيش 161ميليون دلار در 3روز اول فروخت و يك ركورد به‌نام نولان ثبت كرد. «شواليه تاريكي» با 158ميليون دلار، «بتمن آغاز مي‌كند» با 73ميليون دلار و «تلقين» با 63ميليون دلار 4افتتاحيه برتر كارنامه پربار اوست. آخرين فيلم نولان «بين‌ستاره‌اي» بود كه پاييز 2014به نمايش درآمد و در هفته اول 50ميليون دلار به‌دست آورد. فروش نهايي اين فيلم تخيلي بيش از 670ميليون دلار بود.

اگر دانكرك بتواند تماشاگران خود را در چند هفته آينده حفظ كند، مي‌توان به موفقيت آن در گيشه اميدوار بود. فيلم با بودجه 100ميليون دلار توليد شده و براي رسيدن به سود بايد بيش از 300ميليون دلار بفروشد. تام هاردي، كنت برانا، كيليان مورفي، جيمز دارسي و مارك رايلنس در اين فيلم بازي كرده‌اند كه داستان آن در 1940در دانكرك در شمال فرانسه مي‌گذرد؛ جايي كه ده‌ها هزار سرباز بريتانيايي و متفقين به محاصره دشمن درآمده‌اند. انتظار مي‌رود درخشش دانكرك در گيشه به موفقيت در فصل جوايز سينمايي پيوند بخورد و فيلم تازه نولان در نودمين دوره مراسم اسكار بدرخشد.

از مهم‌ترين فيلم‌هاي جنگي سال‌هاي اخير مي‌توان به «هكساو ريج» مل گيبسن، «فيوري» با بازي براد پيت و «نشكسته» آنجلينا جولي اشاره كرد كه در هفته اول اكران بين 15تا 30ميليون دلار فروختند. «نجات‌سرباز رايان» استيون اسپيلبرگ كه در 1998با 31ميليون دلار آغاز كرده بود، در نهايت 265ميليون دلار در آمريكا (482ميليون دلار در دنيا) فروخت تا پرفروش‌ترين فيلم جنگي تاريخ سينما باشد.

اين هفته هموطنان نولان در بريتانيا در حالي براي ديدن دانكرك 12ميليون دلار هزينه كردند كه فيلم 180ميليون دلاري «والريان و شهر هزار سياره» به كارگرداني لوك بسون در 3553سينما فقط 17ميليون دلار به‌دست آورد و در جدول پرفروش‌ها در رده پنجم ايستاد.

کد خبر 377223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha