همشهری آنلاین: چند روز بعد از صدور هشدار نادرست حمله موشکی در ایالت هاوایی آمریکا این بار تلویزیون ژاپن به اشتباه هشدار حمله موشکی پخش کرد اما چند دقیقه بعد سریع آن را اصلاح نمود.

 هشدار حمله موشکی نادرست این بار در ژاپن

به گزارش ایرنا از رویترز، تلویزیون ژاپن همچنین از طریق پیام کوتاه به کاربران آنلاین خود هشدار داد که از خانه ها خارج نشوند و در زیر زمین ها پناه بگیرند.

اما بعد از 5 دقیقه این پیام اصلاح شد و تلویزیون ژاپن اعلام کرد دولت در این زمینه هیچ هشداری صادر نکرده است.

یکی از مسئولان تلوییون 'ان اچ کی' بعد از این اشتباه ضمن عذر خواهی از مردم اعلام کرد این اشتباه به دلیل مشکلات فنی ایجاد شده است.

اداره مدیریت بحران هاوایی نیز روز شنبه پیامی اضطراری مبنی بر حمله موشکی به خاک آمریکا برای شهروندان این ایالت ارسال کرد؛ پیامی که پس از ایجاد موجی از وحشت، به سرعت تکذیب شد.

این پیام که به تلفن‌های همراه و شبکه های رادیویی و تلویزیونی ارسال شده بود از شهروندان خواسته بود به سرعت پناه بگیرند در متن پیام تاکید شده بود که این هشدار ارتباطی با رزمایش ندارد.
در پی این مسئله، اداره مدیریت بحران هاوایی به سرعت در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که هیچ موشکی خاک این ایالت را تهدید نمی‌کند.

«دیوید ایگه» فرماندار هاوایی در رابطه با این موضوع گفته بود: هنگام تعویض شیفت کارکنان به اشتباه یکی از کارمندان با فشردن یک کلید هشدار داد.

سال هاست که خطر حملات موشکی کره شمالی کشورهای ژاپن، آمریکا و کره جنوبی را تهدید می کند.

آزمایش موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از سوی کره شمالی ظرف یک سال گذشته؛ باعث افزایش تنش ها بین این کشور با برخی از کشورهای منطقه از جمله ژاپن و کره جنوبی و همچنین آمریکا شده است.

به دنبال آزمایش ششمین بمب هسته ای این کشور که 15 سپتامبر(شهریور) 2017 صورت گرفت آمریکا با کمک چین و روسیه قطعنامه ای را در سازمان ملل علیه این کشور تصویب کرد که باعث واکنش شدید کره شمالی شد به طوری که این کشور هشدار داد به واسطه اعمال تحریم های سرسختانه علیه این کشور، ژاپن را غرق و آمریکا را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.

کره شمالی تا کنون 7 بار دست به آزمایش موشکی زده است که آخرین بار آن روز چهارشنبه 29 نوامبر (1 آذر) امسال بود.

این موشک به مدت 43 دقیقه پرواز کرد 4500 متر ارتفاع گرفت و بعد از طی 950 کیلومتر مسافت در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن در دریایی شرقی یا همان دریای ژاپن فرود آمد.

کارشناسان می گویند با توجه به زاویه پرتاب موشک و ارتفاع 4500 کیلومتری، چنانچه این موشک در شرایط استاندارد پرتاب شود می تواند 13 هزار کیلومتر برد داشته باشد و خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

پیشتر نیز کره شمالی یک بمب هیدروژنی که حدود سه هزار و 700 کیلومتر برد داشت را آزمایش کرد هدف از این پرتاب، نشان دادن این موضوع بود جزیره آمریکایی 'گوام' که سه هزار و 400 کیلومتر با کره شمالی فاصله دارد در تیررس این موشک قرار دارد.

کد خبر 395754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha