چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: سرمربی سابق مس کرمان سه شنبه 27 آذر، پس از توافق با پروین رسماً هدایت استیل‌آذین را برعهده گرفت.

 فرهاد کاظمی که چند هفته قبل در پی نتایج ضعیف مس کرمان از سمت خود کناره‌گیری کرده بود، ظهر دیروز پس از پایان جلسه یک‌ساعته‌اش با علی پروین تأکید کرد: استیل‌آذین، پتانسیل بالایی دارد و امیدوارم بتوانیم حق این تیم در لیگ دسته یک را ادا کنیم.

 در همین حال گفته می‌شود در جلسه ظهر دیروز، فرهاد کاظمی اصلی‌ترین شرط خود را داشتن اختیارات کامل درخصوص مسائل فنی استیل‌آذین عنوان کرده است. وی تأکید کرده پروین نباید در امور فنی تیم هیچ‌گونه دخالتی داشته باشد. رئیس سازمان فوتبال استیل‌آذین نیز در نخستین گام سعی در پذیرفتن این شرط داشته است.

گویا پروین، کاظمی را مجاب کرده که در خصوص مسائل فنی تیم هیچ فردی جز خود کاظمی دخالتی نخواهد داشت. حضور این مربی باسابقه اما در تیم دسته اولی پروین به طور حتم طی روزهای آینده خبرهای تازه‌تری را نیز باعث خواهد شد. چه فرهاد کاظمی در گفت‌وگوهای غیررسمی‌اش قبل از پیوستن به استیل‌آذین تأکید کرده بود: کادرفنی این تیم شلوغ است و من عده‌ای را به طور حتم کنار خواهم گذاشت.

 منابع نزدیک به سرمربی جدید استیل‌آذین معتقدند، آرش فرزین یکی از گزینه‌هایی است که کاظمی او را کنار خواهد گذاشت. هرچند به نظر می‌رسد فرزین برای ادامه فعالیت خود در قامت مربیگری با مشکل چندانی روبه‌رو نیست. چه به گفته علی پروین او در لیگ دسته دومی آلمان نیز پیشنهاد داشته است.

 ظهر دیروز اما جلسه فرهاد کاظمی با علی پروین یک ساعت طول کشید. جلسه‌ای که پروین پس از قبول شرط و شروط کاظمی که عمدتاً بر داشتن اختیارات کامل فنی مربوط می‌شد خطاب به وی تأکید کرده است: استیل‌آذین دست شماست. ما می‌خواهیم این تیم را در لیگ‌برتر ببینیم، همین.

 پس از به توافق رسیدن این دو اما فرهاد کاظمی به همراه پروین وارد ورزشگاه کارگران شد تا مورد تشویق هواداران این تیم دسته اولی قرار بگیرد. هواداران حاضر در کارگران ضمن مرور سوابق فرهاد کاظمی با سر دادن شعارهایی، لیگ‌برتری شدن استیل‌آذین را از سرمربی جدید طلب می‌کنند.

 گویا استیل‌آذینی‌ها در فاز اول فرهاد کاظمی را با همه شرایطش پذیرفته‌اند. هرچند برخی منابع می‌گویند کنار گذاشتن آرش فرزین شاید نقطه شروع اختلاف کاظمی با پروین را رقم بزند. در همین حال اما تجربه نشان داده که فرهاد برای ارتباط برقرار کردن با مدیران رده بالای تیم‌هایی که در آن فعالیت داشته است، هیچ مشکلی ندارد و حتی خیلی زود می‌تواند تصمیمات خود را عملی کند.

 با این حال بعید به نظر نمی‌رسد فرهاد کاظمی در استیل‌آذین ظرف مدت کوتاهی بتواند مدیرعامل این باشگاه را با خود همراه سازد. موضوعی که پروین را وادار به واکنش خواهد کرد.آخرین خبرها اما حاکی از آن است که فرهاد با عقد قراردادی یک‌ساله مبلغی در حدود 200 میلیون تومان را با مسئولان باشگاه استیل‌آذین شرط کرده است. هرچند مبلغ قرارداد هنوز به طور رسمی اعلام و مورد تأیید قرار نگرفته است. کاظمی در خصوص مسائل مالی گفته است: ما اصلاً در مورد مبلغ قرارداد صحبت نکردیم. علی‌آقا خواست در تمرین حاضر شوم و من هم پذیرفتم.

 کاظمی همچنین درباره ترکیب کادرفنی تیمش هنوز تصمیم نگرفته است. ضمن اینکه وی ترجیح داده تا اطلاع ثانوی در خصوص این بازیکن اخراجی استیل‌آذین اظهارنظر نکند. هفته گذشته علی پروین تصمیم گرفت 5بازیکن استیل‌آذین را از این تیم اخراج کند.

 کاویانپور، ‌عیدی‌زاده، جمشیدی، رزاقی‌راد و سلمانی 5 بازیکن اخراجی استیل‌آذین هستند که حالا به طور حتم این فرهاد کاظمی است که درباره‌شان تصمیم‌گیری می‌کند. کاویانپور اما به احتمال فراوان به زودی به تمرینات تیم بازخواهد گشت.

 شاید به همین دلیل بود که روز گذشته اخراجی باسابقه استیل‌آذین در مصاحبه‌ای گفت: تابع تصمیمات باشگاه هستم. کار دشوار فرهاد در استیل‌آذین آنجایی است که تیم‌های قبلی این مربی از جوانگرا بودن وی خبر می‌دهند. او بی‌تردید برای تحقق وعده‌ای که به پروین داده است در نخستین گام‌ها تغییرات عمده‌ای را در استیل‌آذین ایجاد خواهد کرد.

نکته جالب توجه اینکه فرهاد با تیم رده چهارم جدول لیگ دسته یک جمعه همین هفته باید در چارچوب رقابت‌های جام حذفی مقابل راه‌آهن قرار گیرد. تیمی که همین چند هفته پیش جدایی فرهاد از کرمان را رقم زد. گویا پایان فرهاد این هفته می‌تواند مقدمه‌ای برای شروع دوباره‌اش به حساب آید.

کد خبر 39553

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز