همشهری آنلاین: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به آرزوهای رئیس جمهوری آمریکا در مورد تضعیف توان دفاعی کشورمان گفت: آنچه این روزها آمریکا در باب مسائل نظامی و دفاعی از جمهوری اسلامی ایران مطالبه می کند از جنس مطالبه کاذب و از نوع تبلیغاتی و عملیات روانی است و با واقعیت میدانی فاصله زیادی دارد.

سیدمسعود جزایری

به گزارش ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری با بیان اینکه اگر در برابر فشار غرب کوتاه می آمدیم دهها بار ایران را بلعیده بودند، اظهارکرد: بالاخره روزی خواهد رسید که ترامپ و سایرین متوجه شوند جمهوری اسلامی ایران در مورد توان دفاعی خود با دیگران مذاکره و معامله نمی کند.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در انتظار روزی هستند که در سد دفاعی محکم کشورمان راه نفوذ و وارد آوردن ضربه را پیدا کنند و از این رو است که نیروهای مسلح در چارچوب سیاست ها و برنامه های مدون و با هوشیاری کامل از تمامیت و حیثیت کشور، نظام، انقلاب و مردم مراقبت دائمی دارند.

سردار جزایری با تاکید بر اینکه سیاست ما دفاع مستحکم و برخورد شکننده با دشمن بزرگ است و برای این منظور لحظه ای درنگ جایز نیست، افزود: اگر امروز ما قادر به آفند تمام کننده به اهداف دشمن نبودیم آسایش و آرامش کنونی را نداشتیم و بطور مرتب با باج خواهی حکومت های شرور مثل آمریکا مواجه بودیم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه پس از تمدید تعلیق تحریم های هسته ای علیه ایران و همزمان با تحریم 14فرد و نهاد جدید، 4 شرط برای امضای هر قانونی که کنگره در رابطه با برجام وضع می کند، تعیین کرد.

«دونالد ترامپ» در بیانیه ای با تکرار ادعاهای نخ نمای خود علیه ایران، امضای هر قانونی از سوی کنگره برای حفظ برجام را منوط به شرط هایی کرد.
وی در این بیانیه تاکید کرد که هر قانونی در این زمینه باید دارای این 4 شرط باشد:

1- باید از ایران بخواهد اجازه بازرسی فوری از همه سایت های مورد درخواست بازرسان بین المللی را بدهد

2- تضمین کند که ایران هرگز حتی به تسلیحات هسته ای نزدیک نخواهد شد

3- مفاد آن تاریخ انقضا نداشته باشد و در صورت عدم پایبندی ایران به هر یک از مفاد این قانون، تحریم های هسته ای آمریکا به صورت خودکار بازگردند

4- باید صریحا موشک های دوربرد را غیرقابل تفکیک از تسلیحات هسته ای بداند و توسعه و آزمایش موشکی ایران را تحت تحریم های شدید قرار دهد

تعیین این شروط در حالی است که برجام توافقی صرفا هسته ای است و متن آن به اذعان همه دیگر طرف های این توافقنامه بین الملی یعنی چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین سران اتحادیه اروپا، برنامه موشکی را مساله ای جدا می داند.

کد خبر 395469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha