همشهری آنلاین: رسانه‌های خارجی اعلام کردند که رییس‌جمهور آمریکا در عین حال که تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را یک بار دیگر تمدید کرد اما هشدار داده است که برای آخرین بار است که تعلیق تحریم‌ها را تمدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش و توییت شبکه الجزیزه و رسانه‌های خارجی دیگر، دونالد ترامپ با تمدید تعلیق مجدد تحریم‌های ایران در چارچوب برجام موافقت کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها و خبرنگاران آمریکایی، کاخ سفید اعلام کرده است که این برای آخرین بار است که تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید می‌کند مگر آمریکا و اروپا بتوانند به توافقی برای ممنوعیت دائمی برنامه غنی‌سازی ایران و توسعه موشکی ایران دست یابند.

هم‌زمان دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه افراد و شرکت‌ها و نهادهایی اعمال کرده است

  • ترامپ: درباره خروج‌ام از برجام کسی شک نکند | این آخرین فرصت است

رییس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در مورد ادامه اجرای برجام اعلام کرد:

امروز من تعلیق تحریم‌ ایران را اعلام می‌کنم اما این در راستای تضمین توافق با متحدان اروپایی واشنگتن برای رفع نواقص توافق هسته‌ای ایران و آخرین فرصت است.

در صورت عدم دستیابی به این توافق‌نامه (جدید)، آمریکا دیگر تمدید تعلیق تحریم‌های ایران را انجام نمی‌دهد و از توافق هسته‌ای خارج می‌شود.

اگر در هر زمانی من به این نتیجه برسم که چنین توافقی قابل دستیابی نیست فورا از برجام خارج می‌شوم و هیچ کس نباید به حرف من شک کند.

اگر کشورهای دیگر در طول این فرصت سه ماهه در راستای رسیدن به این توافق عمل نکنند، من توافق آمریکا با ایران را لغو می‌کنم.

این کشورها هستند که انتخاب می‌کنند با ما همکاری نکنند و در کنار جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و مردم ایران بمانند.

کد خبر 395265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha