همشهری‌آنلاین: سردار تقی مهری به وجود پنج هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: به همت وزارت مسکن و شهرداری‌ها تعداد نقاط حادثه‌خیز در چند سال اخیر از ۸۰۰۰ نقطه به پنج هزار و ۴۰۰ نقطه کاهش یافت.

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در واقع 2000 نقطه حادثه‌خیز شهری و سه هزار و 300 نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای همچنان در کشور وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش بیشتری شود تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در کشور باشیم.

به گزارش ایسنا،  رئیس پلیس راهور ناجا به حضور پلیس در 101 گردنه در طرح زمستانی اشاره کرد و گفت: همکاران ما تا پایان طرح در این نقاط حضور دارند و با همکاری دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان بر محورها نظارت می‌کنند.

او افزود: همکاران ما در حال حاضر براساس 172 کدتخلف در سطح معابر و محورها اعمال قانون می‌کنند. اعمال قانون با هدف حفظ جان سرنشین خودروها انجام می‌شود و پلیس با رانندگان متخلف و تخلفات پرحادثه  از جمله سرعت غیرمجاز، رانندگی پرخطر و... به شدت برخورد می‌کند.

سردار تقی مهری با بیان اینکه بیش از 80 درصد تلفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سوارهاست، افزود: ایمن‌سازی برای عابرین پیاده، ایجاد پل‌های عابر یا مکانیزه و... تا حد زیادی می‌تواند به کاهش تلفات در این بخش کمک کند.


او به افزایش تولید خودرو در ایران اشاره و تصریح کرد: از سال 84 تاکنون تعداد خودروها در ایران تقریبا سه برابر شده و از 7.5 میلیون خودرو به بیش از 20 میلیون خودرو رسیده و تعداد موتورسیکلت‌ها نیز از حدود چهار میلیون به بیش از 11.5 میلیون افزایش یافتند؛ لذا برای کاهش تلفات جاده‌ای می‌طلبد که استانداردهای خودرویی در کشور ارتقاء یابد.

کد خبر 395191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha