مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران سرانجام طرح نهایی ساختمان پلاسکو را تشریح کرد و گفت: احداث ساختمان جدید از ۲۹ دی ماه آغاز می شود.

پلاسکو

به گزارش مهر، مهدی حجت در نشست خبری صبح امروز با اشاره به سرانجام ساختمان پلاسکو گفت: ساختمان پلاسکو در ۱۰ طبقه سطح و ۵ طبقه پارکینگ در ۲۹ دی ماه ساخته می شود. ما در مورد ساختمان پلاسکو میزان تراکم طرح تفصیلی را به رسمیت شناختیم اما حقوق کسبه هم مهم است. در خصوص احداث ۱۰ طبقه ساختمان سازمان میراث فرهنگی نیز آن را پذیرفته اما در سمت ساختمان که به سمت مدرسه ژاندارک قرار دارد، باید کوتاه تر باشد. همچنین بنیاد مستضعفان قول داده که پارکینگ پروانه که روبروی پلاسکو قرار دارد را تجهیز و کمبود را تأمین کند. همچنین بنیاد مستضعفان از پروژه LRT بهارستان نیز حمایت می کند.

حجت در نشست خبری خود با انتقاد از روش ابداعی هولوگرام در مدیریت شهری اظهار داشت: هولوگرام یک روش ابداعی برای پرداخت بدهی های شهرداری بوده است. اصل ماجرا در تهاتر اشکالی ندارد اما روش فروش هولوگرام درست نیست.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه از ۱۸ هزار میلیارد درآمد شهرداری حدود ۱۱ هزار میلیارد درآمد شهرداری از شهرسازی تأمین می شد، گفت: این یعنی تمام درآمد شهرداری از طریق صدور پروانه بوده است و شهرداری به روش آسان فروش تراکم و کسب درآمد از این طریق عادت کرده اما پول های خرد روی سطح شهر ریخته و می توان از روش های سخت، پول های بهتری درآورد.

وی در خصوص تخلف ساختمان پالادیوم در منطقه یک و ایجاد پل هوایی اختصاصی و زیرگذر تصریح کرد: در خصوص این مجتمع، راه پس و پیش نداریم و قرار است شهرداری منطقه یک با مالک به توافق برسد تا با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر کار پیش رود.

حجت با بیان اینکه مهمترین مسئله پیش روی معاونت شهرسازی بازنگری در طرح تفصیلی است خاطرنشان کرد: بازنگری طرح تفصیلی تا انتهای سال ۹۷ به اتمام می رسد.

کد خبر 394871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha