همشهری آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در سال ۱۳۲۷ در قم متولد شد. وی هم اکنون رئیس دیوان عالی کشور است.

محمدجعفر منتظری

حجت الاسلام و المسلمین منتظری توسط مرحوم آیت الله محمدی گیلانی در سال ۱۳۵۹ به همکاری در دادگاه انقلاب اسلامی در تهران دعوت و نخستین ابلاغ قضایی خود را در شهریورماه سال ۱۳۶۰ دریافت کرد.

وی در سال ۱۳۶۷ در معیت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به تشکیل و راه اندازی آن سازمان که ترکیبی از دادستانی‌های سپاه و ارتش بود اقدام و در سال ۱۳۶۸ بنا به اقدام وزیر وقت دادگستری به عنوان معاون پارلمانی این وزارتخانه منصوب شد.

وی به مدت ۴ سال در سمت معاون اول دادستان کل کشور خدمت نمود. بعد از آن به عنوان مشاور آیت الله شاهرودی رئیس وقت قوه قضائیه به فعالیت خود ادامه داد.

وی یکبار در زمان ریاست آیت الله یزدی و یکبار در دوره ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی از سوی مقام معظم رهبری مسئولیت هیئت‌های بررسی راه‌های ارتقای قوه قضائیه و بازرسی ویژه از آن قوه را عهده دار شد.

پس از انتصاب آیت‌الله آملی لاریجانی به عنوان رئیس قوه قضائیه از شهریور سال ۸۸ بر مسند ریاست دیوان عدالت اداری تکیه زد و همزمان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رئیس کل دادگاه ویژه روحانیت منصوب گردید.

پس از اینکه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دادستان سابق کل کشور با حکم مقام معظم رهبری به سمت تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد، آیت الله آملی لاریجانی در حکمی حجت الاسلام و المسلمین منتظری را به سمت دادستان کل کشور منصوب کرد.

در ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ رئیس قوه قضائیه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری را به سمت ریاست دیوان عالی کشور منصوب کرد.

آخرین بروزرسانی  Aug ۲۱, ۲۰۲۳ - دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

کد خبر 394831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha