همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در جلسه با صادر کنندگان غیر نفتی گفت: تلاش در راستای تولید و ایجاد شغل آبرومند برای جوانان از بزرگ‌ترین خدمت‌ها به کشور است.

روحانی

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی درنشستی سه ساعته با جمعی از صادرکنندگان عمده کالاهای غیرنفتی که مسئولان اقتصادی دولت نیز در آن حضور داشتند، یکی از بزرگ ترین خدمت‌ها به کشور و ملت را تلاش در راستای تولید و ایجاد شغل آبرومند برای جوانان ایران اسلامی دانست و گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی باید در مسیر تولید و اشتغال بیشتر در کشور و معرفی محصولات و برندهای تولیدی ایران به جهانیان بر تلاش هایشان بیفزایند.

روحاني افزود: تلاش صادرکنندگان غیرنفتی برای ایجاد تنوع و اعتماد به محصولات صادراتی ایران، اقدامی ضروری و ارزشمند و درخور تحسین است.

وی دستیابی به بازارهای صادراتی و در عین حال حفظ این بازارها را موضوعی بسیار مهم در افزایش تولید و صادرات کشور و در نتیجه اشتغالزایی برشمرد و یادآور شد: سرعت عمل در دستیابی به بازارهای صادرات و توجه دقیق به سلامت و کیفیت کالاهای تولیدی با هدف حفظ بازار صادراتی بسیار مهم است چرا که اگر این سرمایه اعتماد بازارهای صادراتی به یک برند و محصول تولیدی تضعیف شود، جبران آن بسیار دشوار خواهد بود.

رییس جمهوری تصریح کرد: در صادرات یک محصول آنچه بسیار مهم است توجه ویژه به خواست مصرف کننده و حفظ اعتماد او به کالاهای تولیدی است. اینکه کالایی با برند ایرانی مورد اعتماد جهانیان باشد، افتخاری برای همه ما است و این خود می‌تواند تبلیغی ارزشمند برای کشور و به مفهوم تعهد به اخلاق و ایمان تولید کننده ما ‌می‌باشد.

وی یکی از بزرگ‌ترین خدمت‌ها به کشور و ملت را تلاش در راستای تولید و ایجاد شغل آبرومند برای جوانان ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی باید در مسیر تولید و اشتغال بیشتر در کشور و معرفی محصولات و برندهای تولیدی ایران به جهانیان، بر تلاش‌هایشان بیفزایند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، جستجوی راه‌های صرفه جویی در منابع بویژه آب، کاهش هزینه‌ها و ایجاد اعتماد به سرمایه گذاری را امری مهم برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان برشمرد.

روحانی در این جلسه همچنین به وزیران صنعت، معدن و تجارت و اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی دستور داد تدابیری اتخاذ کنند تا با هدف کاهش هزینه‌ها، صادرکنندگان محصولات تولیدی در بخش‌های دولتی و خصوصی بتوانند به طور مستقیم و بی‌واسطه تولیدات را به کشورهای هدف، صادر و ارز مربوطه را دریافت کنند.

وی خواستار شناسایی و بررسی طرح‌های اشتغالزای تولیدکنندگان و صادرکنندگان معتبر غیرنفتی و ارایه سریع‌تر تسهیلات از منابع نظام بانکی یا در صورت لزوم منابع ارزی صندوق توسعه ملی در این جهت شد.

در این جلسه، مدیران مهم‌ترین بنگاه‌های تولیدکننده کشور که در صادرات غیرنفتی نقش اساسی دارند، برخی از موانع پیش‌روی فعالیت‌های تولیدی و صادراتی خود را بیان کردند و رییس جمهور نیز دستورات لازم را صادر کرد.

کد خبر 394799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha