سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی «رنج و رنجور» با الهام از اشعار خیام، عبید زاکانی و ملک‌الشعرا بهار، به نمایش درمی‌آید.

نقاشی

به گزارش ایسنا، «رنج و رنجور» آثاری است از ملیحه رستمی که از حس و اندیشه اشعار حماسی، عارفانه و عاشقانه این سه شاعر برگرفته شده‌اند.

این مجموعه شامل ۳۰ اثر در ابعاد مختلف است که ۱۵ دی ماه ساعت ۱۶ در گالری ایده پارسی افتتاح خواهد شد.

رستمی درباره این نمایشگاه می‌گوید:

«ادبیات پارسی سرشار از موضوعات حماسی، روایات عارفانه و عاشقانه، اسطوره ها، فلسفه و اخلاق است. چه نظم باشد چه نثر، به عنوان غذای روح، آنقدر غنی است که منبع خوبی جهت الهام گرفتن می باشد. هنر و ادبیات گاهی شبیه حلقه های زنجیر آنچنان به یکدیگر متصلند که درک هر یک با حضور دیگری ملموس‌تر می‌شوند و روشن است که زندگی نمی‌تواند خالی از ادبیات باشد.

آنچه عامل خلق یک اثر نقاشی می‌شود نتیجه ذوق و الهام نقاش از دغدغه‌هایی است که دارد. حال اگر این دغدغه‌ها از بطن ادبیات باستانی ایران زمین بیرون آید و با جادوی قلم مو و رنگ به تصویر کشیده شود تاثیرگذاری دو چندانی خواهد داشت و حس و حال‌های کمرنگ شده با دیدن نقاشی‌های برگرفته از ادبیات در پس ذهن مخاطب مجددا فعال خواهد شد. قدم برداشتن در راستای حفظ ادبیات کهن و حتی نو و تاکید بر اندیشه‌های ارزشمند بزرگانی که قبل‌تر مسیر تفکر و تعالی را پیموده‌اند از علاقمندی‌های من است.

برخی مخاطبان انتظار مشاهده واژه به واژه شعر را در بطن هر اثر دارند اما دوست دارم این نکته را اشاره کنم که آثار نقاشی من برگرفته از حس و اندیشه اشعار است و یک گام فراتر از تصویرسازی صرف می باشد. به عبارتی نمایش احساس و تفکر پشت هر شعر منتخب می باشد. من شعرهایی را که می‌خوانم و می‌توانم ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کنم را نقاشی می‌کنم. مجموعه حاضر از بطن اندیشه‌های شاعران بزرگ خلق شده‌اند.»

این نمایشگاه تا ۲۰ دی‌ماه، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ میزبان علاقمندان خواهد بود.

گالری ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ قرار دارد.

کد خبر 394374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha