دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی از خوراکی‎‌ها که نمک زیادی دارند و ما از آن بی‎‏اطلاعیم در زندگی‎مان نقشی پررنگ دارند و بهتر است آن‌ها را بشناسیم تا در مصرفشان رعایت کنیم.

حتما شما هم شنیده‎اید که باید نمک بیش از اندازه را از زندگی‏تان حذف کنید و شاید برایش تلاش هم کرده باشید. اما جالب است بدانید بسیاری از مواد غذایی هستند که نمک زیادی دارند و کمتر کسی این موضوع را می‌‎داند. در زیر به این خوراکی‌‎ها اشاره می‏‌کنیم:

  • نوشیدنی انرژی‌زا

حتی بعد از این که یک جلسه تمرین فشرده در باشگاه داشتیم و با عرق کردن حسابی آب از بدنمان رفته هم نباید نوشیدنی انرژی‎زا نوشید. این نوشیدنی فقط برای ورزشکارانی که برنامه فشرده ورزشی دارند توصیه شده است.

  • برگر گیاهی

این طور به نظر می‌‏رسد که اگر گیاه‏خوار باشیم حتما مواد غذایی‌‏ای که مصرف می‌‏کنیم سالم و سلامت هستند. اما همبرگرهای گیاهی نمک زیادی دارند. در واقع همه جایگزین‎های گوشت پر از نمک هستند.

  • کوکی

وقتی خوراکی‏‌ای شیرین می‏‌خورید احتمالا خیلی نگران شیرینی هستید، اما در واقع باید نگران شوری هم باشید. کوکی‎ها یکی از انواع شیرینی‎ها هستند که نمک زیادی دارند.

  • کنسروها

انواع سبزیجات که به صورت کنسرو هستند نمک زیادی دارند. گزینه بهتر این است که این مواد را به طور تازه و یخ زده تهیه کنیم. اگر مجبور هستید حداقل کنسروهایی را پیدا کنید که روی آن نوشته در تولیدش از نمک استفاده نشده است.

  • پنیر

انواع پنیرها این روزها در دنیا موجود هستند و اتفاقات طرفدار زیادی هم دارند. اما فراموش نکنید ماده تشکیل دهنده اصلی پنیر نمک است. برخی از انواع آن شورتر و پرنمک‏تر و برخی متعادل‌تر هستند.

منبع

کد خبر 394255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha