همشهری‌آنلاین: هم‌زمان با مواجهه روسیه با بازگشت تروریست‌هایی که از سوریه به روسیه آمده‌اند، ولادیمیر پوتین لایحه‌ای را برای شدیدتر کردن مجازات استخدام تروریست‌ها تصویب کرد.

انتشار رسمی این قانون دو روز پس از آن انجام مي‌شود که بمبی در سوپرمارکتی در شهر سن‌پترزبورگ منفجر شد و ۱۴ تن را مجروح کرد.

این قانون جدید که در روز ۱۴ دسامبر(23 آذر) به رای گذاشته و در روز ۲۶ دسامبر(5 دي) توسط مجلس سنا روسیه (شورای فدرال) تصویب شد، حداکثر مجازات را برای استخدام و تامین مالی تروریست‌ها در نظر گرفته و آن را از ۱۰ سال به حبس ابد افزایش می‌دهد.

ارتش روسیه، در سپتامبر ۲۰۱۵ برای پشتیبانی از دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و مبارزه با تروریست‌ها به این کشور رفت و این امر مسکو را به یکی از هدف‌های اصلی گروه‌های تروریستی تبدیل کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن‌که پوتین در اوایل ماه جاری اعلام کرد، گروهی از سربازان خود را به روسیه بازمی‌گرداند، بخش امنیتی این کشور درخصوص بازگشت تروریست‌ها از سوریه به روسیه پس از بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل داعش، ابراز نگرانی کرد.

پوتین انفجار هفته گذشته در سن‌پترزبورگ را یک "اقدام تروریستی" دانست و به مجرمان مسلح هشدار داد که در این منطقه نابود می‌شوند.

دو هفته پیش، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد، برنامه داعش برای حمله تروریستی در ۱۶ دسامبر به یک کلیسای ارتدوکس در سن‌پترزبورگ را که یکی از جاذبه‌های توریستی اصلی این شهر است، خنثی کرده است.

این حمله تروریستی با همکاری سازمان سیا آمریکا خنثی شد و قدردانی پوتین از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را در پی داشت.

کد خبر 394079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha