همشهری آنلاین: از صبح امروز (نهم دی ماه) دو زمین لرزه به بزرگی چهار ریشتر در استان خوزستان رخ داده است.

به گزارش مركز لرزه نگاري كشور، ساعت 09:02 دقيقه بامداد امروز، زمين لرزه اي به بزرگي چهار ريشتر در عمق 9 كيلومتري زمين در حوالي گوريه شوشتر در استان خوزستان رخ داده كه طول جغرافیایی 48.72 و عرض جغرافیایی 31.91 بوده است.

همچنين زمين لرزه چهار ريشتري ديگري در ساعت 11:02 دقيقه در عمق يازده كيلومتري زمين در همان منطقه رخ داده كه طول جغرافیایي آن  48.74 و عرض جغرافیایی آن 31.93 بوده است.

نزديك‌ترين شهرها به مركز زلزله ، 8 کیلومتری گوريه، 16 کیلومتری شوشتر ، 35 کیلومتری گتوند است.

به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان درباره اين زلزله گفته است: تیم ارزیاب به همراه تیم امدادی به گوریه شوشتر اعزام شدند و  امکانات اسکان اضطراری برای زلزله احتمالی آماده شده است.

صادق سلامت در رابطه با تعدد زلزله در شهر گوریه شوشتر اظهار کرد: از روزهای گذشته تاکنون تعداد زیادی زمین لرزه منطقه گوریه شوشتر را لرزانده و به همین دلیل نیروهای امدادی و به ویژه جمعیت هلال احمر شوشتر در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

یک محوطه وسیع با چند سوله به عنوان سکونتگاه اضطراری برای شهروندان آماده و امکانات لازم مانند چادر و سایر مواد مورد نیاز توسط عوامل جمعیت هلال احمر آماده شده است.

کد خبر 394076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha